تحویل ۹۹ زن و کودک عضو خانواده‌های داعش ساکن شمال و شرق سوریه به مقامات قرقیزستانی

سرویس سوریه - هیأتی قرقیزستانی به سرپرستی «باکیت قدیروف» نماینده وزارت امور خارجه قرقیزستان ضمن بازدید از شمال و شرق سوریه، ۷۲ کودک و ۲۷ زن عضو داعش را از مقامات این منطقه تحویل گرفت.

به گزارش کردپرس، یک هیأت قرقیزستانی به سرپرستی «باکیت قدیروف» که نماینده وزارت امور خارجه قرقیزستان است از شمال و شرق سوریه بازدید کرد و ۷۲ کودک و ۲۷ زن عضو خانواده‌های داعش ساکن اردوگاه‌های شمال و شرق سوریه را از مقامات این منطقه تحویل گرفت.

به نوشته آژانس خبری هاوار، «روبل بهو» معاون رئیس مشترک دایره روابط خارجی مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه(AANES)، «خالد ابراهیم» عضو هیئت مدیره این دایره، و «لانا حسین» نماینده یگان‌های مدافع زن(YPJ) از هیئت قرقیزستانی به ریاست «باکیت قدیروف» استقبال کردند.

«روبل بهو» معاون دایره روابط خارجی AANES در این دیدار گفت: «حملات دولت ترکیه به مناطق شمال و شرق سوریه همه عناصر زندگی در منطقه را از بین برده است و هدف آن تخلیه منطقه و آواره شدن میلیون‌ها شهروند منطقه است. حملات ترکیع نقض قوانین بین‌المللی و حقوق بین‌الملل به ویژه کنوانسیون ژنو است که با سکوت جامعه بین‌المللی اتفاق می‌افتد.»

بهو در ادامه تصریح کرد: «حملات دولت ترکیه به مناطق AANES به مبارزه با داعش آسیب وارد می‌کند و فعالیت نجات خانواده‌های داعش را ضعیف می‌کند و بر اساس گزارش‌ها داعش از این حملات سوء‌استفاده می‌کند و سازمان خود را تقویت می کند.»

«باکیت قدیروف» نماینده وزارت امور خارجه قرقیزستان نیز در این دیدار گفت که جمهوری قرقیزستان فداکاری‌های AANES و نیروهای سوریه دموکراتیک(SDF) را در مقابل داعش به رسمیت می‌شناسد.

قدیروف از AANES و نیروهای SDF برای کمک به بازگشت شهروندانشان تشکر کرد.

در پایان این دیدار، ۷۲ کودک و ۲۷ زن از خانواده‌های داعشی بر اساس سند رسمی بین دو طرف به هیأت قرقیزستانی تحویل داده شدند.

کد خبر 2767258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha