استرداد ۴۴۰۰ عضو خانواده‌های داعش به کشورهایشان توسط SDF

سرویس سوریه - ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش از بازگرداندن ۴۴۰۰ تن از اعضای خانواده‌های داعش در سال جاری به کشورهای مبدا آنها توسط AANES و SDF خبر داد.

به گزارش کردپرس، ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش اعلام کرد که مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه(AANES) و نیروهای سوریه دموکراتیک(SDF) از آغاز سال میلادی جاری تاکنون ۴۴۰۰ تن از اعضای خانواده‌های داعش را به مقامات کشورهای مبدا این افراد تحویل داده اند.

به نوشته آژانس خبری هاوار، فرماندهی عملیات ویژه موسوم به «عزم‌السلب» ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش در بیانیه‌ای از تلاش نیروهای SDF و AANES در رابطه با تحویل اعضای خانواده‌های داعش به مقامات کشورهای مبدا این افراد استقبال کرد.

ائتلاف بین‌الملل با انتشار بیانیه ای در شبکه اجتماعی X اظهار داشت که در هفته گذشته ۹۶ زن و کودک از اردوگاه‌های شمال و شرق سوریه به کشورهای خود بازگردانده شده‌اند.

در بیانیه این ائتلاف، از تلاش‌های AANES و SDF در سال جاری مبنی و تحویل ۴۴۰۰ تن از اعضای خانواده‌های داعش به مقامات کشورهای مبدا آنها تقدیر شده است.

در این بیانیه گفته شده که این تلاش‌ها خطرات استفاده هسته‌های داعش از کودکان و زنان را محدود می‌کند.

لازم به دکر است که نیروهای SDF نقشی مهم و کلیدی را در شکست داعش از سال ۲۰۱۵ به بعد در کوبانی، منبج، طبقه، رقه و باخوز دیرالزور ایفا کردند.

کد خبر 2764249

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha