تردد زوار اربعین در خسروی، روانتر از سال گذشته خواهد بود

سرویس کرمانشاه _ وزیر کشور گفت: با توجه به هماهنگی های صورت گرفته با مقامات عراق و همچنین زیرساخت های مناسبی که فراهم شده است، امسال تردد زوار اربعین در خسروی، روان تر از سال گذشته خواهد بود.

به گزارش کردپرس؛ عبدالامیر الشمری، وزیر کشور عراق صبح دوشنبه در راس هیاتی وارد کرمانشاه شد و مورد استقبال دکتر وحیدی وزیر کشور و استاندار کرمانشاه قرار گرفت.

وزیر کشور در جمع خبرنگاران پیرامون این دیدار گفت: در نشست مشترک با وزیر کشور عراق و هیات همراه موضوع حمل و نقل زوار اربعین و تسهیل شرایط برای آنها، بهبود وضعیت خدمات رسانی در گذرگاه‌های مرزی، گذرنامه ها، فراهم کردن امکان بهداشتی بهتر برای زوار عزیز مورد بحث قرار گرفت.

وی افزود: خوشبختانه با توجه به رویکرد مثبت وزیر کشور عراق و همراهان ایشان، این‌ها این توافقات مورد تاکید قرار گرفت و امیدواریم در مقایسه با سال گذشته شاهد فراهم شدن تسهیلات بیشتری برای زوار عزیز باشیم.

وحیدی ادامه داد: توسعه زیرساخت‌های خدماتی، سایبان‌ها، افزایش گیت ها، فراهم کردن امکان استقرار مواکب در آن طرف مرز برای خدمت رسانی بهتر زوار و افزایش امکانات هلال احمری و امکانات بهداشتی از جمله اقدامات انجام شده است تا با توجه به گرمای هوا،  =زوار عزیز با سهولت بسیار بیشتری از مرز خسروی تردد کنند .

 دکتر وحیدی و الشمری وزرای کشور ایران و عراق از بخش های مختلف مرز خسروی و مرز منذریه عراق بازدید کردند و آخرین توافقات و پیگیری ها را برای تسهیل تردد زائران انجام شد.

همچنین نشست مشترک وزرای کشور ایران و عراق روز دوشنبه با حضور جمعی از مقامات دو طرف و استانداران کرمانشاه و دیالی در مرز خسروی برگزار شد.

در این نشست که در سالن جلسات پایانه مرز خسروی برگزار شد، همه نیازها و دغدغه های موجود برای برگزاری شایسته آیین معنوی اربعین حسینی و تردد آسان زوار از مسیر خسروی به کربلای معلی پیگیری و توافقات لازم برای رفع آنها انجام شد.

در این نشست علاوه بر وزاری کشور ایران و عراق، استانداران کرمانشاه و دیالی، معاون امنیتی انتظامی و معاون عمرانی وزارت کشور، دبیر قرارگاه اربعین فراجا، فرمانده مرزبانی کشور، فرماندهان سپاه، انتظامی و مرزبانی منطقه و استان، فرمانداران قصرشیرین و دیالی و جمعی از مدیران کل و مسئولان دو طرف حاضر بودند.

کد خبر 2758953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha