جداسازی جاده ترانزیت کالا و تردد زائران در مرز خسروی

سرویس کرمانشاه _ محمدطیب صحرایی گفت: تا آستانه اربعین پیش رو جاده ترانزیتی و تردد زائران در مرز خسروی به طور کامل از هم جدا خواهند شد که این مهم کمک می‌کند تا مسیر زائران کاملاً آماده پذیرایی عبور زائران پیاده و سواری‌ها و ماشین‌های مسافری باشد و در عین حال به موازات یک جاده عریض چهارگانه برای آمد و رفت کامیون‌ها و ترانزیت نیز آماده سازی خواهد شد.

به گزارش کردپرس؛ محمدطیب صحرایی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از طرح های زیرساختی تردد زائران در نقطه صفر مرز رسمی خسروی گفت: تمامی اقدام های بهداشتی، درمانی و راه سازی و آنچه که برای پذیرایی از زائران نیاز است، ایجاد سایبان‌ها در نقاط ورودی و خروجی مرز و امکاناتی که باید در نقطه صفر مستقر شود با مراحل خوبی در حال اجرا است و امید است استقرار این امکانات مقدمه سفر خوبی برای زائران سید الشهدا (ع) باشد.

وی اظهار کرد: یک کار بسیار مهم و راهبردی که با سرعت و جدیت در مرز رسمی خسروی در حال پیگیری است ایجاد یک جاده دسترسی ترانزیتی به موازات مسیر عبور زائران است تا تداخلی بین آمد و رفت کامیون‌ها و زائران نباشد.

استاندار کرمانشاه گفت: تا آستانه اربعین پیش رو جاده ترانزیتی و تردد زائران در مرز خسروی به طور کامل از هم جدا خواهند شد که این مهم کمک می‌کند تا مسیر زائران کاملاً آماده پذیرایی عبور زائران پیاده و سواری‌ها و ماشین‌های مسافری باشد و در عین حال به موازات یک جاده عریض چهارگانه برای آمد و رفت کامیون‌ها و ترانزیت نیز آماده سازی خواهد شد.

صحرایی اضافه کرد: احداث جاده برکت برای جدا سازی ترانزیت و تردد زائران در نهایت منجر به برقراری ایمنی و سلامت عبور و مرور زائران خواهد شد که همچنین بعد از ایام اربعین نیز یک امکان بسیار خوب را به مرز و پایانه ی خسروی اضافه می کند.

نماینده عالی دولت در استان کرمانشاه در ادامه تصریح کرد: طرح های در دست اقدام و مجموعه زیرساخت های مرز تا قبل از ایام اربعین آماده خواهد شد و مورد استفاده زائران قرار می گیرد تا یک سفر ایمن و راحت هم برای تمامی هم استانی ها و هم کسانی که از سایر نقاط از مرز خسروی عازم عتبات عالیات و عراق می شوند، فراهم شود.

صحرایی افزود: با توجه به اینکه در مرز منذریه آن سوی مرز خسروی نیز بیشترین کسانی که از امکانات و زیرساخت ها ی موجود در آنسوی مرز استفاده می کنند زائران ایرانی و هم وطنانمان هستند از این رو ایجاد تاسیسات لازم برای خدمات رسانی به زائران نیز در منذریه نیز در دستور کار است و هیچ تفاوتی با مرز خسروی ندارد.

او گفت: از این رو در منذریه عراق بعد از نقطه صفر مرز خسروی نیز تاسیسات فراهم خواهد شد تا زائران برای رسیدن به محل پارک سوار و حرکت به سمت مسیر راهپیمایی اربعین مشکلی نداشته باشند که از این رو کارها در طرف عراقی نیز به خوبی پیش می‌رود که نقطه مهم تعریض گیت‌های ورود و خروج در منذریه است که آن هم در مراحل خوبی است و گیت ها در حال ساخت است و اینجا هم زیرساخت‌ها و پایه‌گذاری‌ها در حال انجام است و تا اربعین به بهره‌برداری می‌رسد.

استاندار کرمانشاه گفت: تا به امروز توافقات هم در سطح ملی و هم در سطح استانی با استان دیالی عراق بر مبنای آمد و رفت به صورت ۲۴ ساعته بوده و در این رابطه نیز هیچ مشکلی وجود ندارد و امنیت کاملا برقرار است و مقدمه های آن فراهم شده است.

وی ادامه داد: هم اکنون آمد و رفت زائران ایرانی و عراقی در مرز خسروی برقرار است و با شروع ماه محرم و در پیش بودن ایام تاسوعا و عاشورای حسینی و همچنین اربعین سید الشهدا (ع) و ماه صفر مرز خسروی آماده تردد زائران است و زیرساخت ها و رفت و آمد ها نیز رو به روز بهتر می شود و تردد زائرانی عراقی برای تشرف به مشهد مقدس و همچنین مرز خسروی برای عزیمت زائران به عتبات عالیات و کربلای معلا هم اکنون به صورت کاملا روان در جریان است.

کد خبر 2758506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha