استاندار دیالی خواستار  گسترش مناسبات صنعتی با کرمانشاه شد

سرویس کرمانشاه _ استاندار دیالی عنوان کرد: طی این سال ها همواره به مقامات استان کرمانشاه اعلام کرده ایم که خواهان گسترش مناسبات میان دو استان در حوزه صنعت هستیم و از سرمایه گذاری در این حوزه و ایجاد کارخانه‌های جدید به شکل ویژه حمایت می کنیم.

به گزارش کردپرس؛ میثم التمیمی در دیدار با استاندار دیالی عراق که در محل استانداری این استان هم مرز با ایران و با حضور معاونین اقتصادی و سیاسی و امنیتی و اجتماعی استانداری، فرماندهان انتظامی و مرزبانی و جمعی از مسولان استان برگزار شد؛ عنوان کرد: خوشبختانه حضور دکتر صحرایی در استان کرمانشاه به توسعه مناسبات دو استان و کاهش مشکلات کمک کرده است.

وی در ادامه سخنانش به اهمیت ویژه اربعین و برگزاری هرچه باشکوه تر آن اشاره کرد و گفت: سال گذشته خوشبختانه ۲۶۳ هزار زائر از مرز منذریه (خسروی) وارد دیالی شدند و با استقبال گرم مردم روبرو شدند.

التمیمی افزود: ما برای ارتقای زیرساخت های این حوزه دیدارهای متعددی با وزیر کشور عراق داشته ایم و خوشبختانه امسال از ظرفیت بیشتری برای پذیرش زوار حسینی برخوردار هستیم.

وی گفت: 90 درصد اقتصاد استان دیالی را کشاورزی تشکیل می‌دهد و متاسفانه به دلیل کمبود منابع آب در این حوزه با مشکلات جدی روبرو هستیم و انتظار داریم استاندار کرمانشاه در این زمینه به ما کمک کند.

استاندار دیالی همچنین خواهان افزایش مناسبات دو استان در حوزه های تجاری و اقتصادی شد و گفت: استان دیالی دو مرز مهم منذریه و مندلی در همجوار با استان کرمانشاه دارد که رونق تجاری آن ها برای ما بسیار مهم است.

وی افزود: همچنین ما خواهان این هستیم که تردد مسافری هم از مرز مندلی (سومار) برقرار شود و وزارت کشور عراق هم با این موضوع موافق است.

 التمیمی همچنین عنوان کرد: طی این سال ها همواره به مقامات استان کرمانشاه اعلام کرده ایم که خواهان گسترش مناسبات میان دو استان در حوزه صنعت هستیم و از سرمایه گذاری در این حوزه و ایجاد کارخانه‌های جدید به شکل ویژه حمایت می کنیم.

وی با تاکید بر اینکه ما نباید تنها به حوزه تجارت بسنده کنیم، در ادامه گفت: گسترش مناسبات در حوزه صنعت می تواند به تحکیم حوزه تجارت هم کمک ک

کد خبر 2758753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha