سهم ۴۴ درصدی گمرکات کرمانشاه از صادرات ایران به عراق

سرویس کرمانشاه _ حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه در فروردین ماه سالجاری از کل صادرات زمینی جمهوری اسلامی ایران به عراق سهم ۴۴ درصدی ان را از حیث ارزش به خود اختصاص داد.

به گزارش کردپرس؛ سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه اظهار کرد: در نخستین ماه از سالجاری جمهوری اسلامی ایران از طریق مرزهای زمینی خود ۴۴۵ میلیون و ۳۲۵ هزار و ۵۴ دلار کالا به وزن ۱ میلیون و ۲۷۴ هزارو ۳۹۶ تن به کشور عراق صادرات داشته است که حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه با صادرات ۱۹۵ میلیون ۲۸۱ هزارو ۴۱۱ دلار کالا با وزن ۵۱۳ هزارو ۹۰۸ تن آن  از لحاظ ارزش سهم ۴۴ درصدی و از حیث وزن سهم ۴۰ درصدی از صادرات زمینی کشور به عراق را به خود اختصاص داده است.

علی اصغر عباس زاده افزود در بین گمرکات استان کرمانشاه، گمرک پرویزخان با صادرات ۸۲ میلیون و ۵۵۹ هزارو ۳۱ دلار کالا به وزن ۲۰۲ هزارو ۳۹۷ تن بیشترین سهم را بخود اختصاص داده است و گمرک خسروی با صادرات ۵۰ میلیون و ۴۲۲ هزارو ۷۲ دلار کالا به وزن ۱۴۴ هزار تن درجایگاه بعدی قرار دارد.

عباس زاده  سهم صادرات گمرک سومار به عراق  را ۴۰ میلیون و ۱۰۲ هزارو ۸۲۲ دلارکالا به وزن ۹۵ هزارو ۹۴۵ تن عنوان کرد.

سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه سهم صادرات گمرکات شیخ صله و شوشمی به کشور عراق را به ترتیب ۱۷ میلیون و ۱۶۶ هزار دلار به وزن ۴۰ هزارو ۵۲۸ تن و ۵ میلیون و ۳۱ هزار دلار به وزن ۳۱ هزار تن عنوان کرد.

علی اصغر عباس زاده عمده کالاهای صادراتی از طریق حوزه نظارت گمرکات استان را میلگرد و آهن آلات، کاشی و سرامیک، میوه و تره بار، سنگهای ساختمانی، لبنیات، انواع محصولات پلاستیکی و ظروف یکبار مصرف و... و. عنوان کرد.

کد خبر 2755719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha