سهم ۴۱ درصدی کرمانشاه از صادرات به عراق

سرویس کرمانشاه _ حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه در سال گذشته ۴۱ درصد از کل صادرات زمینی ایران به عراق از حیث ارزش  را به خود اختصاص داد.

به گزارش کردپرس؛ سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه اظهار کرد :در سال ۱۴۰۱ ایران از طریق مرزهای زمینی، ۶ میلیارد و ۴۹۳ میلیون و ۹۹۵ هزارو ۲ دلار کالا به وزن ۱۶ میلیون و ۸۸۳ هزارو ۵۹۷ تن به کشور عراق صادرات داشته است.

وی افزود: حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه با صادرات ۲ میلیارد و ۶۷۳ میلیون ۷ هزار و ۹۸۸ دلار کالا با وزن ۶ میلیون و ۷۷۲ هزار و ۵۷۷ تن آن  از لحاظ ارزش  سهم ۴۱ درصدی و  از حیث وزن سهم ۴۰ درصدی از صادرات زمینی کشور به عراق را به خود اختصاص داده است.

علی اصغر عباس زاده عنوان کرد: در بین گمرکات استان کرمانشاه، گمرک پرویزخان با صادرات ۹۷۱ میلیون و ۵۳۳ هزار و ۴۳۸ دلار کالا به وزن ۲ میلیون ۵۰۰ هزار و ۸۶۵ تن بیشترین سهم را بخود اختصاص داده است و گمرک خسروی با صادرات ۷۹۳ میلیون و ۹۲۲ هزار و ۸۹۰  دلار کالا به وزن ۱ میلیون و  ۹۶۶ هزار و ۴۶۹ تن درجایگاه بعدی قرار دارد.

وی سهم صادرات گمرک سومار را ۴۹۱ میلیون و ۵۶۱ هزار و ۹۹۲ دلارکالا به وزن ۱ میلیون و ۲۴۱ هزارو ۳۹۰ تن عنوان کرد.

سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه سهم صادرات گمرکات شیخ صله و شوشمی به کشور عراق را به ترتیب ۳۷۰ میلیون و ۵۱۷ هزار و ۴۳۶ دلار به وزن ۷۲۸ هزار و ۹۵۳ تن و ۴۵ میلیون و ۴۷۲ هزارو ۲۳۲ دلار به وزن ۳۳۴ هزار و ۹۰۰ تن عنوان کرد

علی اصغر عباس زاده عمده کالاهای صادراتی از طریق گمرکات استان را میلگرد و آهن آلات، کاشی و سرامیک، میوه و تره بار، سنگهای ساختمانی، لبنیات، انواع محصولات پلاستیکی و ظروف یکبار مصرف و... عنوان نمود.

کد خبر 2754531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha