بازدید ۲ میلیون نفر از جاذبه‌های گردشگری کرمانشاه

سرویس کرمانشاه- سرپرست اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کرمانشاه اعلام کرد در ایام نوروز امسال ۲ میلیون نفر از جاذبه‌های گردشگری استان بازدید کردند.

به گزارش کردپرس؛ «داریوش فرمانی» گفت: اماکن تاریخی تاق بستان، بیستون، معبدآناهیتا، تکیه بیگلربیگی و تکیه معاون الملک به ترتیب بیشترین بازدید کننده را داشته‌اند و در بین جاذبه‌های طبیعی هم سراب نیلوفر، غار قوری قلعه و سراب روانسر در صدر بازدید گردشگران نوروزی قرار داشتند.

سرپرست اداره میراث فرهنگی کرمانشاه، میزان اقامت گردشگران و میهمانان نوروزی در استان را هم طی این ایام بیش از ۳۰۰ هزار نفر اعلام کرد و افزود: در نوروز امسال حدود ۳۰۰ هزار و ۴۹۷ نفر در مراکز اقامتی رسمی، غیررسمی و اضطراری استان اسکان پیدا کردند.

وی با اشاره به مراکز اقامتی همچون هتل‌ها، خانه مسافرها و بوم گردی‌ها، تعدادی مدرسه و کمپ‌هایی هم در سه بوستان شاهد، شرقی و شبدیز برای اسکان گردشگران و مسافران نوروزی آماده‌سازی شده بود که از این لحاظ هیچ مشکل و کمبودی در بحث اسکان میهمانان نوروزی نداشتیم.

فرمانی در ادامه به انجام ۹۲۶ فقره بازدید نظارتی هم در این ایام اشاره کرد و گفت: در ایام نوروز تلاش شد تا با انجام بازدیدهایی بر نحوه خدمات رسانی تاسیسات گردشگری استان به میهمانان نوروزی نظارت شود.

وی یادآورشد: بدنبال این بازدیدها، ۹۳ واحد تشویق، ۹۰ واحد تذکر، ۲۲ واحد اخطار کتبی و ۱۰ واحد تعلیق شدند.

ا

کد خبر 2754114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha