داریان هورامان، روستای ملی صنایع دستی می شود

سرویس کرمانشاه _ فرماندار پاوه از ثبت روستای داریان هورامان، به عنوان روستای ملی صنایع دستی خبر داد.

به گزارش کردپرس؛ سرپرست فرمانداری پاوه با اعلام این خبر گفت: در نشست هیئت داوری وزارت میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری که با حضور فرماندار، مدیرکل میراث فرهنگی استان و ارتباط تصویری استاندار کرمانشاه و نماینده اورامانات تشکیل شد، با ارائه طرح توجیهی و مطالعاتی از این طرح دفاع شد.

بالایی افزود: ارغوان بافی، وجود صنعتگران سبد بافی، جاذبه های گردشگری طبیعی، معماری و بافت روستا، قرار گرفتن در میراث جهانی منظر فرهنگی، مهمان نوازی، مرزی بودن و دسترسی به بازار داخل و خارج، درآمدزا بودن، قدمت و تاریخچه صنعت مذکور بخشی از دلایلی است که راه را ثبت ملی شدن روستای داریان بعنوان روستای ملی صنایع دستی (ارغوان بافی ) هموار می کند.

فرماندار پاوه گفت وجود میراث جهانی منظر فرهنگی اورامان، ۲۵ اثر ملی، شهر ملی گیوه نودشه را مجموعه ای بهم پیوسته تعریف که با قرار گرفتن در بستر جاذبه های تاریخی و طبیعی و فرهنگ کم نظیر مردمانش می تواند پاوه را بعنوان مقصد گردشگران داخل و خارج تبدیل و مسیر توسعه را ممکن و دست یافتنی نماید.

سرپرست فرمانداری پاوه متنوع بودن جاذبه های فرهنگی، تاریخی، معنوی، طبیعی، صنایع دستی را مکمل توجیه گردشگری طبیعی و بوم گردی دانست و گفت: با تصویب و افزایش شهرها ، روستاها و آثار ملی منظر کم نظیر و جذابی را برای تکرار سفر ایجاد می کند.

وی ابراز امیدواری کرد: در آینده و پس از صدور لوح سند شاهد جشن ملی شدن روستای داریان بعنوان روستای ملی صنایع دستی بعنوان یک رویداد ارزشمند در شهرستان باشیم.

کد خبر 26079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha