رضا شهلایی افتخار ورزش کوهنوردی ایران / محمدامجدیان*

سرویس کرمانشاه _ "رضا شهلایی چهره ای شناخته شده در تاریخ کوهنوردی ایران و از هیمالیانوردان خوب کشور و افتخار کوهنوردی کرمانشاه است. وی بارها صعودهای خوبی در داخل کشور داشته و صعود به پنج قله ی بالای 8000 هزار متری جهان را در کارنامه خود ثبت کرده است".

خبرگزاری کردپرس _ رضا شهلایی متولد 1338 است. او کوهنوردی را از سال 1360 شروع است. شهلایی مربی درجه دو یخ و برف است. وی صعود به هشت هزاری های متعددی را در کارنامه ورزشی خویش دارد: صعود به قله اورست 1391، صعود به کانچن چونگاه 1392، صعود به کی تو 1393، صعود به آناپورنا 1394 و صعود به نانگاه پاربات 1396. همچنین ایشان در سومین جشنواره ملی صعودهای برتر به عنوان کوهنورد دوران برگزیده شد.

رضا شهلایی چهره ای شناخته شده در تاریخ کوهنوردی ایران و از هیمالیانوردان خوب کشور و افتخار کوهنوردی کرمانشاه است. وی بارها صعودهای خوبی در داخل کشور داشته و صعود به پنج قله ی بالای 8000 هزار متری جهان را در کارنامه خود ثبت کرده است.

مسئله مهم و اساسی دیدگاه و اندیشه ی او نسبت به کوهنوردی است که همچنان امید آن می رود که در صعودهای بعدی اش تحولی بیشتر در کوهنوردی کشور ایجاد نماید زیرا همانند دیگر همنوردان شجاع و پرآوازه کشور، بارها پرچم ایران را بر فراز قلل بلند دنیا برافراشته است.

رضا شهلایی توانمند و فردی با اخلاق و اندیشمند است و در تاریخ کوهنوردی کشور چهره ای محبوب و دوست داشتنی ست و کوهنوردان کرمانشاهی به وجود این پهلوان افتخار می کنند.

*پیشکسوت ورزش کوهنوردی کرمانشاه

کد خبر 6586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha