جمعی از فعالان اجتماعی آذربایجان غربی به وزیر کشور نامه نوشتند

سرویس آذربایجان غربی- جمعی از فعالان اجتماعی آذربایجان غربی در نامه ای سرگشاده خطاب به وزیر کشور از ماندن مسئولین دولت‌های نهم و دهم بر قدرت در این استان انتقاد کردند.

به گزارش کردپرس، متن این نامه به شرح زیر است:

بسمه تعالی

جناب آقای دکتر رحمانی فضلی

وزیر محترم کشور

با سلام و احترام

ضمن آروزی توفیق برای دولت مردان تدبیر و امید و خاصتا" آن مقام محترم ، ما جمعی از اعتدالیون و اصلاح‌طلبانِ حامی دولت و فعال در ستادهای انتخاباتی دو دوره‌ی دولت جناب دکتر روحانی در استان آذربایجان غربی ، دردنامه‌ای را به شرح ذیل محضر آن بزرگوار تقدیم می‌داریم ؛ امید است مورد قبول واقع گردد و پاسخی نیکو دریافت بداریم انشاالله !

در ماه‌های پایانی سال پنچم استقرار دولت تدبیر و امید چنانچه مروری بر رخدادهای سیاسی استان آذربایجان غربی می افکنیم ، شاهد تناقضی آزاردهنده فی مابین شعارهای مترقیانه آقای رییس جمهور در موسم انتخابات و عملکرد این دولت محترم هستیم به طوری که اذهان را دچار تردید و بدبینی و متعاقبا ناامیدی کرده است و چنین می‌نماید که وفای به عهد دولت تدبیر و امید به یکباره زیرسوال است ؟!

متاسفانه با گذشت پنچ سال از عمر دولت تدبیر و امید ، هنوز هم مسئولین دولت‌های نهم و دهم بر مسند قدرت هستند و شخصیت سیاسی ما را به سخره می گیرند و جالب تر آنکه منتظر ترفیع مقام خود در دولت دوم آقای روحانی هستند ! حال پرسش این است که کجای کار می‌لنگد که برخی از مدیران دولت نهم و دهم و به ویژه مخالفین این دولت ، به قوت در جایگاه خود باقی هستند؟ اجازه بفرمایید که مشخصا" مثالی برایتان بیاوریم که سند ادعاهایمان باشد ؛ چرا باید در شهرستان مرزی پیرانشهر از توابع استان آذربایجان غربی ، دوست گرمابه و گلستان معاون اول احمدی نژاد ، در دولت یازدهم صاحب پست شود و چنان بازار کسب و کاری برای خود و اقربایش راه بیاندازد که مایه خجلت و شرمساری دولت و دوستان دولت در استان بود ؛ بخشدار دولت تدبیر و امید که از همان حلقه محمد رضا رحیمی است "بدون هر گونه حکم حقوقی" مشغول به کار است؟ آن یکی بخشدار و معاون فرماندارش که شهره شهر هستند به مخالفت با اصلاح طلبان و همسویان دولت تدبیر و امید ، بر پست های خود ابقا می گردند و از هرگونه‌ کارشکنی در امور دولت تدبیر امید واهمه‌ای ندارند و دولت محترم نیازی به جایگزین نمی‌بیند؟ اما نکته جالب ماجرا چیز دیگری است و آن این که در انتصابی کمیک، فرماندار منتصب دولت دهم عزل و بخشداری احمدی نژادی مجددا جایگزین ایشان می‌شود؟! قاعده ای بسیار مایوس کننده حاکم شده است ؛ ترفیع‌گرفتگان دولت‌های قبلی در جایگاه جدید !؟ متاسفانه مدیران دولت های نهم و دهم یا عوض نمی‌شوند یا اینکه تنها از پستی به پست دیگر و غالبا بالاتر انتقال داده می‌شوند! شمارش تمام عجایب این استان در این مقال نگنجد و این اشارت گویای وضعیت اسفبار استان آذربایجان غربی است .

جناب آقای دکتر، پرسشی که مستقیما تقدیم دولت می‌شود این است که چرا نبض‌های اقتصادی استان، بعد از پنچ سال از عمر این دولت هنوز تحت سیطره جریان اصولگرایی است؟ مبرهن است که اتکا بر شایسته‌سالاری اصل لازم و کافی برای هرگونه انتصابی است و رییس محترم جمهور نیز بر آن اصرار ویژه ای دارند اما چرا سیاسیون حامی این دولت، شایستگی تصدی گری جایگاه‌ها و خدمت به ملت را ندارند ؟!

اکنون پاسخ این مهم را که "چرا شعار اهمیت بکارگیری نیروی جوان و کارآمد حامی دولت اعتدال ،در ورطه‌ی فراموشی فرو رفت و آیا بدین معناست که حامیان این دولت، صلاحیت انتصاب در این جایگاه‌ها را ندارند از محضر بزرگوارتان خواستاریم.

با تائید مجدد باور به اصلاحاتِ اعتدالی در دوران انتخابات و پایبندی به آراء، خواستار پیگیری و شفاف‌سازی از آن دولت محترم بوده تا انگیزه هایی بیشتر برای امید و حمایت کماکان از دولت جناب دکتر روحانی در نزد ما ایجاد شود و امید می‌رود این رنج نامه،‌ نقطه‌ی عطفی بر بازبینی مجدد و جرقه‌ا‌ی برای روشنی هرچه بیشتر اتاق فکر دولت تدبیر و امید باشد انشاالله !

با تقديم احترام

سید طیب طه زاده،خالد فکوری،صلاح ذبیحی،رحیم عبدالکریمی،علی رضا خسرونیا،اسعد حسن زاده،جمال محمدی،هيمن پور ابراهيم،جمال پور ابراهيم،جلال جمالی،هيوا قادری،امجد فرجی،حسين ابراهيمی،شهلا مرادی،ليلا احمدی،سارا حسن زاده،خديجه احمدی،فاطمه اسماعيل پور،شهلا هاجری،فرهاد حسين زاده،عثمان محمدی،رشيد جوادزاده،جعفر محمودنيا،مهران رحيم زاده،محمد قربانی،هادی رسول زاده،خسرو فيضی،كاوه نبی زاده،عبدالله قادری،صابر خضرزاده،اسماعيل قاضلی،كمال خضرنژاد،عبدالقادر آزمند،اميد رمضانی،آوات رمضانی،محمد رحيم زاده،میثم درستی،نادر حیدری،سردار حسینی،جمال یوسفی،علی عثمانی،حامد رسولی،سعید جعفری،مهدی جهانی،زینب محمدی،لقمان حسینی،حسین مصطفی پور،فاطمه آرمند،علی باقری،مرتضی حیدری،مرتضی بهرام،کریم صادقی،احد مختاری،علی نوری،یعقوب کریمی،محمد خضری،هیوا بایزیدی،کامل شایان مهر،کامل آذریون،کژال احمد تاج،فاروق حسینی،مسعود عثمانی،فریور عثمان نژاد،اسماعیل بایزیدی،محسن اسلامی،آقا احمدی،کریم حسن پور،سیاوش اسماعیلی،محمد صدیقی،لقمان ارشادی،قنبر حیدر پور،رضا طالبی،میثم احمدوند،ابوالفضل حسنی،فرشته مرتضی،مرتضی احمدی،هه ژار پیروت نیا،اسماعیل حسن زاده،آزاد حسینی،منصور کریمی،رحمان مصطفی پور،مسعود عبدی،شیرین خضرپور،رامین اسماعیل نژاد،اردلان اسماعیلی،سهیلا خانزاده،سید طاهر طه زاده،سردار اسماعیل پور،مهرداد امینی،میثم اسدی،اسلام محمودزاده، حميد مرزی،بایزید حسین زاده،احمد مولایی،علی عباسپور،محمد دانشيار،محمد حسينی،علی قادری آذر،کامران یوسفی،علی علوی، عصمت یوسفی وند،مریم اسماعیلی،عباس خلقی،علی رجبی،احمد حسینی./

کد خبر 53738

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha