حزب چپ سبز جایگزین HDP در انتخابات 

سرویس ترکیه - با توجه به نامشخص بودن تصمیم دادگاه انحلال، HDP نمایندگان خود را ذیل عنوان حزب چپ سبز به مجلس ترکیه خواهد فرستاد. 

به گزارش کردپرس، حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) برای پیشگیری از عواقب احتمالی تصمیم دادگاه انحلال حزب، نماینده های خود را با حزب آلترناتیو خود، چپ سبز (Yeşil Sol) به مجلس ترکیه می فرستد.

یکی از موضوعاتی که اعضای مجمع HDP در نشست 12 مارس بر روی آن به بحث و رایزنی پرداخته بودند استفاده از برنامه B با عنوان ورود به انتخابات با حزب جایگزین بود.

بر این اساس HDP تصمیم دارد بدون اتلاف وقت برای روشن شدن نتیجه دادگاه انحلال حزب که یک ماه بعد در 11 مارس برگزار خواهد شد، با حزب جایگزین خود وارد رقابت انتخاباتی شود. این به آن معناست که HDP نمایندگان خود را ذیل نام حزب چپ سبز به مجلس خواهد فرستاد.

احزاب ائتلاف کار و آزادی قرار است فردا با یکدیگر تشکیل جلسه دهند و برنامه رسمی خود برای شرکت در انتخابات آتی را اعلام کنند. در صورت موافقت دیگر احزاب ائتلاف کار و آزادی انتظار می رود HDP فردا به طور رسمی شرکت خود در انتخابات آتی تحت نام حزب چپ سبز را اعلام کند.

این موضوع که از مدتی پیش در برخی محافل خبری شنیده می شد، امروز با انتشار پستی از سوی صلاح الدین دمیرتاش رهبر مشترک پیشین و در بند HDP قوت گرفت. دمیرتاش با انتشار پستی با لوگوی سه رنگ (سبز، بنفش و زرد) حزب چپ سبز، از مردم خواست تا از این پس این پرچم را به خاطر بسپارند.

دمیرتاش در این پست از مردم خواست تا لوگوی حزب چپ سبز را بر روی در خانه های خود بچسبانند تا یادشان بماند.

حزب چپ سبز که نام بلند آن حزب سبزها و آینده چپ است، یکی از احزاب آلترناتیو HDP است که پرچمی مشابه این حزب دارد و به منظور آمادگی برای هر گونه احتمالی مانند انحلال HDP، مدتی پس از HDP (نزدیک به ده سال پیش) تأسیس شده و ساختاری مشابه این حزب دارد. رؤسای مشترک این حزب چیغدم قلیچ گون اوچار و ابراهیم آکین هستند. نام این حزب جزو فهرست سی و شش گانه احزابی است که از سوی هیأت عالی انتخابات ترکیه (YSK) مجاز به شرکت در انتخابات آتی شده اند.

کد خبر 43976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha