تولید و کاشت سالانه  2 میلیون نهال در کرمانشاه

سرویس کرمانشاه _ مدیر کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان اظهار کرد: با توجه به درخواست برگزاری پویش های بذر کاری و درختکاری، طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور در دوره چهار ساله به استان‌ها با سهم مشخص با توجه به ظرفیت ها ابلاغ شد.

به گزارش میلکان؛ انشااله کولانی افزود: کاشت درخت تنها راه برای نجات مردم از آلودگی هاست، کربنی که متاسفانه حسب اعلام کنوانسیون های بین المللی ما هفتمین کشور تولید کننده آن هستیم ، خطری جهانی که ابتدا گریبان خود ما را می گیرد.

وی گفت: در این حرکت همه را به یاری طبیعت فرا می خوانیم و از تمامی ظرفیت ها استفاده خواهیم کرد، این ایام روزهای آغازین حرکتی ماندگار برای سر سبزی کشور را آغاز می کنیم.

کولانی در ادامه گفت: منابع طبیعی استان کرمانشاه طی سالیان گذشته با بهره برداری از سه نهالستان در شهرستان‌های اسلام آباد غرب، کرمانشاه وسرپل ذهاب نیازهای استانی خود وگاها استان‌های همجوار را به نهال تامین می کرد.

وی ادامه داد: متاسفانه نهالستان کرمانشاه به نهالستان فرعی تبدیل شد و دو نهالستان دیگر هم همزمان با وقوع زلزله با خساراتی روبرو شدند که کاهش تولید نهال را به همراه داشت اما از ابتدای سال‌جاری با تلاش شبانه روزی همکاران و پس از ابلاغ طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت آنها را احیاء وبستر لازم را برای تولید فراهم نمودیم.

این مقام مسئول گفت: سهم استان ما در حال حاضر تولید و کاشت ۸میلیون درخت طی دوره چهار ساله است یعنی دومیلیون در سال که از سال ۱۴۰۲ محاسبه می شود

کولانی در خاتمه تصریح کرد: طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در استان کلید خورده است عملیات گلدان گیری به تعداد ۵۰ هزار در نهالستانهای سه شهرستان با بذر گونه های بومی بادام کوهی، گلابی جنگلی و اقاقیا آغاز شده است همچنین بستر مناسب در نهالستان ها برای تولید یک میلیون درخت نیز فراهم شده است .

کد خبر 42870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha