ارائه هرگونه خدمات زیرساختی به بناهای غیرمجاز ممنوع است

سرویس کرمانشاه _ استاندار کرمانشاه گفت: طی این سال‌ها در اطراف شهر کرمانشاه ساخت و سازهای غیرمجاز بسیاری انجام گرفته است و این شهر تبدیل به متراکم ترین شهر کشور شده است.

به گزارش کردپرس؛ استاندار کرمانشاه در نشست کمیسیون ماده ۵؛ عنوان کرد: خوشبختانه کمیسیون ماده ۵ طی این مدت به شکل مداوم تشکلیل شده و به تمامی پرونده‌های مطرح شده، رسیدگی کرده و در ادامه نیز به موارد جدید به سرعت رسیدگی خواهد کرد.

وی افزود: این کمیسیون یک بستر قانونی و مناسب برای رسیدگی به موضوعات ساخت و ساز شهری طبق ضوابط قانونی است و به حفظ شاکله و نظم شهر کمک می کند‌.

امیری مقدم گفت: متاسفانه تا پیش از این بیشتر پرونده های ساخت و ساز پس از انجام تخلف برای تعیین جریمه به ماده صد معرفی می شدند که این رویه غلط باعث لطمه جدی به شهر شده است.

مدبر ارشد استان تاکید کرد: شهرداری باید محدوده شهری را مشخص و بر هرگونه ساخت و ساز در این محدوده نظارت جدی کند و سازه های غیرمجاز را در همان ابتدای کار، تخریب کند.

وی تاکید کرد: همچنین از ایجاد ساخت و سازهای غیرمجاز در روستاهای حاشیه‌ شهر کرمانشاه مانند ده‌پهن، کرناچی، کهریزک و عمرمل باید به شکل جدی جلوگیری شود.

امیری مقدم همچنین به مدیران دستگاه‌های خدمات رسان هشدار داد که ارائه هرگونه خدمات مانند آب، برق و گاز به این سازه های غیرمجاز ممنوع است با مدیران دستگاه‌هایی که خلاف این عمل کنند، برخورد می‌شود.

مدیر ارشد استان افزود: بسیاری از این تخلفات در زمین‌های منابع طبیعی و اراضی کشاورزی رخ داده است افرادی با قطعه بندی این زمین‌ها آن را به دیگران فروخته‌اند.

وی تاکید کرد: یک تیم کارشناسی متشکل از دستگاه‌های مربوطه از جمله جهاد کشاورزی و منابع طبیعی هر چه سریع‌تر این تخلفات شناسایی و با آن‌ها برخورد قاطع کنند.

امیری مقدم تاکید کرد: هیچ زمینی بدون هماهنگی جهاد و منابع طبیعی نباید برای کاربری دیگری به کار گرفته شود.

کد خبر 40407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha