بیانیه نایب رئیس مجلس عراق به مناسبت سالروز بمباران شیمیایی حلبچه

سرویس عراق و اقلیم کردستان - نایب رئیس اول مجلس عراق با انتشار بیانیه ای به مناسبت سالگرد بمباران شیمیایی حلبچه توسط رژیم صدام، تأکید کرد شهروندان عراق، مردم جهان و تاریخ این جنایت را هرگز فراموش نخواهند کرد.

به گزارش کرد پرس به نقل از المعلومه، "حاکم الزاملی" در بیانیه اش آورده است: جنایت بمباران حلبچه در سال 1988 و استفاده از تسلیحات ممنوعه برای بمباران شهروندان بی دفاع زشت ترین جنایت در تاریخ معاصر است و این رژیم اقدام به بمباران کامل یک شهر با استفاده از تسلیحات ممنوعه کرد که در آن فقط شهروندان غیر نظامی اعم از زن، کودک و سالخورده بودند و این امر نشان داد که هدف رژیم بعث، فقط ویرانی عراق بوده است.

الزاملی تصریح کرد: باید جنایات رژیم بعث به عنوان جنایت علیه بشریت در دادگاههای بین المللی مطرح شوند و این جنایات مشمول زمان نخواهند شد. همچنین دوره تاریک حاکمیت این نظام خونریز بر عراق باید انگیزه ای برای ترغیب مردم به پایبندی به ساختن عراق و تأمین زندگی شرافتمند برای نسل های آتی و همچنین تقویت تجربه دمکراتیک کنونی مبنی بر مساوات همگان از نظر حقوق و آزادی بیان، کنار گذاشتن افراطی گری و خشونت و برقراری روابط حسنه با همه کشورهای جهان باشد.

کد خبر 29264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha