بحران آب در قامشلو به علت حملات ترکیه / محرومیت ۴۵۰ هزار شهروند از آب آشامیدنی سالم

سرویس سوریه - بیش از ۴۵۰ هزار شهروند قامشلو از نعمت آب آشامیدنی سالم به علت حملات ترکیه به زیرساخت‌های آب و برق منطقه محروم شدند.

به گزارش کردپرس، با توجه به توقف فعالیت ۳ ایستگاه پمپاژ و ۱۱۵ حلقه چاه آب در نتیجه بمباران شهر قامشلو توسط ارتش ترکیه، بیش از ۴۵۰ هزار شهروند از نعمت آب آشامیدنی سالم محروم شدند و وضعیت این شهر به حالت بحرانی درآمده است.

به نوشته آژانس خبری هاوار، دفتر انرژی کانتون جزیره شمال و شرق سوریه در رابطه با حملات اخیر ارتش ترکیه بیانیه‌ای صادر کرد و اطلاعات زیر را به اشتراک گذاشت: « هواپیماهای جنگی دولت ترکیه ۹ بار به توربین‌های تامین گاز ایستگاه‌ها، توربین‌های متعلق به شرکت نفت رمیلان، بخش ارسال و حمل و نقل در نیروگاه برق سویدا حمله کردند که به دلیل این حملات به طور کامل فعالیت تامین برق منطقه متوقف شد.»

این دفتر در ادامه اعلام کرد که در نتیجه بمباران ایستگاه‌های برق، آب ده‌ها روستا و شهر مناطق دیرک، کوچرات، گرکه‌لگه، چلاخا، تل‌کوچر، تربسپی، تل‌حمیس، قامشلو و عامود قطع شد. زیرا فعالیت ایستگاه‌های پمپاژ آب این مناطق در اثر قطع برق متوقف شد.

این دفتر همچنین اظهار داشت که ۳ ایستگاه آب هلالیه، لوجه و جقجق که آب ۹ هزار خانه را تامین می کنند در قامشلو وجود دارند که فعالیت آنها بر اثر حملات متوقف شد. آب این ایستگاه‌ها از ۱۲ حلقه چاه در دیرک تامین می‌شد.

بر اساس بیانیه این دفتر، فعالیت ۹ حلقه چاه در شهرک کشکه شهرستان گرکه‌لگه، ۳۶ حلقه چاه در شهرستان چلاخا، ۱۴ حلقه چاه در شهرستان تربسپی که آب ۱۹۰۰ خانه را تامین می‌کرد بر اثر حملات ترکیه متوقف شد. همچنین فعالیت ۱۰ حلقه چاه در شهرستان تل‌حمیس و ۲۴ حلقه چاه در شهرستان عامود نیز بر اثر این حملات متوقف شد.

بر اساس اطلاعات منتشر شده این دفتر، سه ایستگاه پهپاژ قامشلو و ۱۱۵ حلقه چاه دیگر آب حدود ۴۵۰ هزار شهروند ساکن قامشلو را تامین می‌کرد.

لازم به ذکر است که دولت ترکیه از تاریخ ۱۳ ژانویه به صورت مکرر زیرساخت های شمال و شرق سوریه را با هواپیماهای بدون سرنشین مسلح و جنگنده بمباران می‌کند.

کد خبر 2765884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha