علی یرلی کایا: کشته شدن 2 عضو PKK در ماردین

سرویس ترکیه - علی یرلی کایا وزیر کشور ترکیه از کشته شدن 2 تن از اعضای PKK در عملیاتی در ماردین خبر داد.

به گزارش کردپرس، علی یرلی کایا وزیر کشور ترکیه با انتشار اطلاعیه ای در صفحات مجازی خود از کشته شدن دو تن از اعضای حزب کارگران کردستان (PKK) در عملیاتی در حومه روستایی شهرستان دارگچیت استان ماردین خبر داد.

بنا بر این اطلاعیه این دو تن در جریان عملیات نظامی وزارت کشور موسوم به «قهرمانلار» در منطقه روستایی آلایورت از توابع شهرستان دارگچیت ماردین جان خود را از دست داده اند. بنا به ادعای وزارت کشور یکی از این افراد در فهرست قرمز افراد تحت تعقیب بوده اند.

در اطلاعیه مذکور آمده است که یک خودروی مشکوک در بزرگراه دارگچیت - میدیات پارک شده بود. این خودرو توسط پهپادهای شناسایی نیروهای عملیات ویژه ژاندارمری شناسایی شده است. نیروهای ژاندارمری با خودروهای زرهی خود این خودرو را محاصره کرده اند. افراد درون خودرو اقدام به تیراندازی به سوی خودروهای زرهی نظامی کرده اند. این دو نفر پس از آن که از نبود راهی برای فرار اطمینان پیدا کرده اند، خود را منفجر کرده اند. 

در این اطلاعیه ادعا شده است که یکی از کشته شده ها که نام او در فهرست تحت تعقیب پلیس بوده، فردی به نام اورهان اِلما با نام سازمانی رودی خیری بوده است. این فرد پیشتر مسئولیت 4 عملیاتی را برعهده داشته که باعث کشته شدن 5 نیروی نظامی ترکیه و زخمی شدن 12 تن دیگر شده است.

رسانه های دولت ترکیه هنوز تصویری از فرد مذکور منتشر نکرده اند.

کد خبر 2764011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha