وجود شبهه در انتخاب شهردار قروه/امکان ابطال وجود دارد

سرویس کردستان- شورای شهر قروه در حالی شهردار انتخابی خود را معرفی کردند که حال خبرها حکایت از وجود شبهاتی در رأی گیری دارد و درخواست ابطال آن به فرمانداری خواهد شد.

به گزارش خبرنگار کردپرس، شامگاه چهارشنبه بود که اعلام شد شورای قروه با چهار رأی موافق «قدرت الله سیف پناهی» را به عنوان شهردار معرفی کرده اند. خبری که هنوز ۲۴ ساعت از اعلام آن نگذشته اما بنا به گفته های یکی از اعضای شورا باید ابطال شود.

«محمدرضا آئینی» با بیان اینکه شبهه ای در رأی گیری دیشب وجود دارد و همین طور یکی از اعضای شورا تأکید داشته که رأی او را اشتباه عنوان کرده اند، از درخواست ابطال رأی گیری خبر داد.

مطابق سخنان او برای بررسی وضعیت رأی گیری صورت گرفته نیاز است دوربین های شورا بازبینی و هر اتفاقی در زمان رأی گیری رخ داده شفاف سازی شود.

«آئینی» به این نکته هم اشاره داشت که رأی گیری به طور شفاف صورت نگرفت از یک طرف خبرنگاران و اصحاب رسانه و نماینده فرماندار حضور نداشتند و از طرف دیگر رأی دادن همکاران شورا هم شفاف نبود، لذا ضمن ابطال رأی گیری باید نشستی با حضور خبرنگاران و نماینده فرماندار جهت رأی گیری درست برگزار شود.

اعضای معترض به مصوبه انتخاب شهردار روز شنبه درخواست ابطال را به فرماندار ارائه خواهند داد و باید دید آیا شفافیت در این زمینه صورت می گیرد یا نه همچنان پشت درهای بسته ماجرای انتخاب شهردار با ابهام و هزاران سؤال ادامه می یابد!؟ آن هم انتخابی که بعد از ۷ ماه در حالی صورت گرفت که دو شرطی که اعضای شورا برای پروسه انتخاب شهردار در نظر داشتند همانند اینکه «فرد مدنظر غیربومی نبوده و همین طور کارمند شهرداری هم نباشد» را با این انتخاب انجام شده نادیده گرفته اند.

همچنین نیاز است از طرف فرماندار شهرستان به عنوان رئیس هیئت تطبیق سوابق و وضعیت کاری فرد انتخاب شده مورد بررسی قرار گیرد چرا که امکان دارد فردی تمامی شرایط قانونی را دارا باشد اما از نظر سابقه کاری چندان مورد تأیید واقع نشود!

کد خبر 2763036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha