دست به دست شدن شهرداری قروه میان  سرپرستان

سرویس کردستان- تغییر سه سرپرست در عرض یک ماه در شهرداری قروه به گونه ای شده که نه هیئت تطبیق حاضر به شفاف سازی است و نه شورای شهر و معلوم نیست این چرخش بی سابقه سرپرستی تا کجا ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار کردپرس، همین چند روز پیش بود که شورای قروه سرپرست جدیدی را برای شهرداری انتخاب کردند. سرپرستی که توسط کمیته تطبیق رد و شورای شهر ناچار به انتخاب فرد دیگری برای سرپرستی شدند؛ شورای شهر این بار بعد از «محمدمحسن میری» که عمر سرپرستی اش به چند روز بیشتر نرسید؛ «امیر محمدی» را به عنوان سرپرست جدید معرفی کردند. کسی که در سال ۹۸ مسئول امور مالی شهرداری بود و بابت تخلفات صورت گرفته در آن سال با جریمه هم مواجه شد. حال با این انتخاب های عجولانه و سرسری به نظر می رسد هدف و قصد این پارلمان شهری هرچه هست به نفع شهر نیست چرا که قطعاً شورا می دانند قانون انتخاب شهردار چیست و چه شرایطی باید در نظر گرفته شود!

در این باتوجه به رد گزینه قبلی برای سرپرستی احتمال رد «محمدی» هم توسط کمیته تطبیق بسیار هست و در این میان واقعاً معلوم نیست شورای شهر چه می کند!؟

نبود شفافیت در اطلاع رسانی هم توسط شورای شهر و هم توسط هیئت تطبیق باعث شده شائبه های فراوانی وجود داشته باشد و ادامه این روند هم به آن دامن می زند.

لازم است رئیس شورای شهر درباره گزینه های پیشنهادی شورا توضیح داده و به افکار عمومی معرفی کند و بگوید آیا از خطای انتخاب اول خود درس نگرفته اند!؟

همچنین «میلاد خالدیان» باید توضیح دهد که چرا اعضای شورای شهر حاضر شده اند یکی از میان خود را به عنوان شهردار معرفی کنند و بعد با مخالفت فرمانداری مواجه شده اند!؟ و بگوید علت مخالفت شورای حل اختلاف استان با انتخاب «سنندجی» چه بود!؟

همین طور فرماندار شهرستان به عنوان رئیس کمیته تطبیق هم به این سؤال پاسخ دهد که علت مخالفت با گزینه های شورای شهر چه بوده و چرا نسبت به عملکرد شورای شهر آن طور که باید نظارتی ندارد!؟ و اگر دارد چرا شفاف سازی نمی کند!؟

باتوجه به موارد پیش رو و مشکلاتی که از ابتدای آغاز به کار شورای ششم به وجود آمده باید گفت این دوره از شورا بدترین عملکرد را تا بدین لحظه داشته و به دلیل نداشتن حس مسئولیت در امور کاری قادر به مدیریت و کنترل موارد نیستند.

حال باید دید این چرخش سرپرستی در شهرداری قروه که تنها آسیب آن به شهر و شهروندان می رسد تا کی ادامه دارد و آیا نهادهای نظارتی می توانند شورای شهر را نسبت به این وضعیت پاسخ گو کنند یا نه همچنان روی خط مدارا پیش می روند!؟

کد خبر 2762264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha