سقوط پهپاد ارتش ترکیه تاثیری بر اجرای عملیات هوایی در شمال سوریه نداشته است

سرپیس ترکیه - وزارت خارجه ترکیه تاکید کرد که وقوع سانحه برای پهپاد ارتش ترکیه در شمال و شرق سوریه تاثیری بر اجرای عملیات جاری آنها نداشته است.

به گزارش کردپرس، وزارت امور خارجه ترکیه با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد که وقوع سانحه برای هواپیمای بدون سرنشین مسلح ترکیه در حملات هوایی ارتش ترکیه در شمال و شرق سوریه تاثیری بر اجرای عملیات جاری نداشته است.

به نوشته آژانس خبری آناتولی، وزارت امور خارجه ترکیه در بیانیه‌ی خود در رابطه با وقوع سانحه برای یک پهپاد مسلح این کشور در عملیات نیروهای مسلح ترکیه در سوریه اظهار داشت که حادثه مذکور تاثیری بر اجرای عملیات جاری و انهدام اهداف شناسایی شده آنها در شمال و شرق سوریه نداشته است.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است که پس از حمله انتحاری اول اکتبر در مقابل ساختمان وزارت کشور ترکیه در آنکارا، عملیات همه جانبه نیروهای مسلح ترکیه و سازمان اطلاعات ملی «میت» علیه حزب کارگران کردستان(PKK) و یگان‌های مدافع خلق(YPG) در عراق و سوریه از روز گذشته آغاز شد.

وزارت امور خارجه ترکیه در ادامه تصریح کرد: « روز پنجشنبه اهداف متعلق به YPG در شمال سوریه به ویژه در مناطق تل رفعت، جزیره و دیرک در شمال سوریه منهدم شد اما در حین عملیات، یک پهپاد مسلح ارتش ترکیه به دلیل ارزیابی‌های فنی متفاوت در مکانیسم کاهش تنش با طرف‌های ثالث سقوط کرد و اقدامات لازم با طرف‌های ذیربط در حال انجام است تا مکانیسم کاهش تنش به‌طور مؤثرتری عملیاتی شود.»

در این بیانیه تاکید شده است که همانند عراق تمامی اهداف و منابع درآمدی که توسط YPG در سوریه ایجاد شده است به طور سیستماتیک نابود خواهد شد.

کد خبر 2761654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha