ایجاد کریدور گردشگری، یک ضرورت مهم برای غرب کشور است /  مشتاق توسعه مناسبات با اقلیم کردستان هستیم

سرویس کرمانشاه _ محمد طیب صحرایی عدم تکمیل کریدورهای بزرگراهی بین استانی، را یکی از عوامل مهم شکل نگرفتن یک کریدور گردشگری در غرب کشور معرفی کرد و گفت: در صورت تکمیل زیرساخت‌ها، گردشگران می توانند در قالب یک مسافرت چند روزه به دیدن زیبایی های تاریخی و طبیعی استان های کردستان، کرمانشاه و ایلام بیایند و شاهد افزایش چشمگیر آمار گردشگران و رونق اقتصادی منطقه خواهیم بود.


استاندار کرمانشاه در گفتگو اختصاصی با خبرنگار کردپرس عنوان کرد: یکی از خواسته های مدیریت ارشد استان از رسانه‌ها، نقد منصفانه مسائل و مشکلات موجود همراه با ارایه راهکارهای کارشناسی، آینده نگرانه و امیدبخش در حوزه‌های مختلف است که خوشبختانه این نوع نگاه و رویکرد در خبرگزاری کردپرس دیده می‌شود.

وی در ادامه تاکید کرد: کرمانشاه برای پیشرفت در حوزه های مختلف صنعتی، کشاورزی، تجارت و بازرگانی و گردشگری نیازمند نقش آفرینی پررنگ رسانه های دغدغه‌مند، منصف و دلسوز است تا شاهد شتاب بیشتری در روند پیشرفت استان باشیم.

همراهی و همگرایی برای پیشرفت استان‌های غرب کشور

صحرایی به ضرورت همگرایی، هم افزایی و توجه به منافع کلان و مشترک میان استان‌های غرب کشور پرداخت و گفت: در کنار وجود تعلقات قومی و فرهنگی بین ساکنان استان‌های غرب کشور، در یک سطح بالاتر این استان ها در یک اقلیم جغرافیایی واقع شده اند و برای پیشرفت و تعالی در حوزه های مختلف نیازمند تقویت همگرایی‌ها و هم افزایی بسیار بیشتر هستیم.

وی یادآور شد: متاسفانه بخش های مهمی از جاده‌های بین استانی در غرب کشور هنوز بزرگراهی نیستند و تکمیل این زیرساخت بسیار مهم، مغفول مانده است.

مقام عالی استان ارتقای جاده‌های بین استانی را مطالبه مهم مردم خواند و گفت: ارتقای کریدورهای بین استانی به آسایش و امنیت جانی مردم منطقه هنگام تردد بسیار کمک می‌کند و به سود کرمانشاه و استان های همجوار است.

ایجاد کریدور گردشگری، یک ضرورت مهم برای غرب کشور است /  مشتاق توسعه مناسبات با اقلیم کردستان هستیم

ضرورت شکل‌گیری کریدور گردشگری غرب کشور

وی در بخش دیگری از سخنانش به ضرورت شکل‌گیری کریدور گردشگری غرب کشور پرداخت و گفت: سال هاست کریدورهای گردشگری پررونقی در شمال و جنوب کشور شکل گرفته و هرساله مسافران بسیاری از استان‌های واقع در مسیر این کریدور دیدن می کنند و همه آن استان ها از این مسافرت های چند روزه منتفع می شوند.

صحرایی عدم تکمیل کریدورهای بزرگراهی بین استانی، را یکی از عوامل مهم شکل نگرفتن یک کریدور گردشگری در غرب کشور معرفی کرد و گفت: در صورت تکمیل زیرساخت‌ها، گردشگران تنها به یکی از این استان‌ها مراجعه نمی‌کنند بلکه در قالب یک مسافرت چند روزه به دیدن زیبایی های تاریخی و طبیعی استان های کردستان، کرمانشاه و ایلام می آیند و شاهد افزایش چشمگیر آمار گردشگران و رونق اقتصادی منطقه خواهیم بود.

وی تاکید کرد: استان کرمانشاه به شکل جدی به دنبال تقویت راه های مبادلاتی با استان همجوار است و از آن استان ها هم می خواهیم به توسعه زیرساخت های این حوزه را با نگاهی ویژه دنبال کنند.

مقام عالی استان همچنین عنوان کرد: به عنوان نمونه اسب کُرد یک ظرفیت گردشگری برای هر سه استان کرمانشاه، کردستان و ایلام است و اگر به ثبت جهانی آن کمک کنیم، منافع عظیم آن نصیب منطقه می شود.

مشتاق توسعه مناسبات با اقلیم کردستان هستیم

وی در بخش دیگری از سخنانش به عزم جدی مدیریت ارشد استان پیرامون ارتباط با اقلیم کردستان اشاره کرد و گفت: برنامه‌های ما در زمینه گسترش ارتباطات با اقلیم کردستان آغاز شده است و یک نمونه آشکار آن آغاز تردد مسافری از طریق مرز شوشمی با همکاری مقامات استان حلبچه و اقلیم کردستان است‌ و به زودی شاهد اتفاقات بسیار خوب تازه در این زمینه خواهیم بود.

صحرایی ادامه داد: دولت ایران ارتباط بسیار مناسبی با اقلیم کردستان عراق دارد و کاملاً پشتیبان گسترش بیشتر این مناسبات است و با هماهنگی با وزیر کشور به صورت مداوم گام های خوبی در زمینه برداشته ایم و به نسبت زمانی که در اختیار داشته ایم بسیار خوب عمل کرده‌ایم.

وی یادآور شد: البته ما در ابتدای راه هستیم و اقدامات بسیار گسترده‌تری را در زمینه اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، بهداشت و درمان، تحصیل و دیگر حوزه ها در پیش داریم و در حال پیگیری هستیم.

ایجاد کریدور گردشگری، یک ضرورت مهم برای غرب کشور است /  مشتاق توسعه مناسبات با اقلیم کردستان هستیم
تکمیل راه آهن کرمانشاه _ خسروی

 

وی در بخش دیگری از سخنانش به شبکه ریلی استان پرداخت و گفت: راه آهن کرمانشاه _ خسروی پس از مصوبه سفر رهبر معظم انقلاب باید سریع تر تکمیل و به بهره برداری می‌رسید ولی متاسفانه این اتفاق رخ نداده است.

صحرایی ادامه داد: در این زمینه نشست‌های بسیاری با مسئولین کشوری داشتیم و خوشبختانه موفق شدیم ابلاغ ۲۰۰۰ میلیارد تومان برای این طرح مهم را دریافت کنیم‌.

وی عنوان کرد: پس از تکمیل این بخش به دنبال اتصال به شبکه ریلی عراق و برقراری یک کریدور زیارتی عتبات عالیات به مشهد از مسیر کرمانشاه هستیم که به رونق گردشگری منطقه بسیار کمک می‌کند.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: شبکه ریلی فعلی دسترسی کرمانشاه به استان‌های مرکزی و اتصال به کریدور مبادلاتی شمال به جنوب و بنادر جنوبی را بسیار آسان می‌کند و می تواند جایگاه کرمانشاه به عنوان دروازه اصلی صادرات به اقلیم کردستان و بخش عربی را تقویت کند.

صحرایی در دنباله سخنانش به طرح بهسازی باند اصلی فرودگاه کرمانشاه به عنوان یک زیرساخت مهم پرداخت و عنوان کرد: متاسفانه در سال‌های گذشته از بهسازی باند اصلی فرودگاه کرمانشاه غفلت شده و از ابتدای ورود به استان به شکل ویژه تلاش کردیم باند اصلی را هرچه سریعتر تکمیل و راه اندازی کنیم.

وی افزود: عملیات اجرایی باند فرودگاه با شتاب مناسبی در حال انجام است و امیدواریم در موعد مقرر به بهره برداری برسد.

استاندار کرمانشاه در ادامه از اربعین حسینی به عنوان یک فرصت بزرگ برای کرمانشاه یاد کرد و گفت: از ابتدای امسال و با محوریت اربعین ۳۰۰ کیلومتر از راه‌های اصلی استان بهسازی شده و امکانات خدماتی و زیرساختی مناسبی در مسیرهای ورودی استان تا خسروی ایجاد شده است و این روند بهسازی باید به دیگر راه‌های استان هم تعمیم پیدا کند.

وی افزود: همچنین بهسازی مسیر سومار و جاده ترانزیتی برکت از دیگر پروژه های خوبی بود که به برکت اربعین در استان صورت گرفت.

صحرایی ادامه داد: در نشست با دکتر افندی زاده معاون وزیر راه و شهرسازی توافق های خوبی برای تکمیل زیرساخت اربعین در حوزه بزرگراهی و تقویت پایانه‌ها در سال جاری انجام شد که تا قبل از اربعین سال آینده این توافقات اجرایی می شود.

کرمانشاه بهشت کامیون های ترانزیتی

وی در بخش دیگری از سخنانش به فرصت های تحول آفرین در حوزه ترانزیت کالا پرداخت و گفت: بیش از 40 درصد صادرات کالا به عراق از طریق مرزهای استان انجام می‌شود و در صورت فراهم شدن زیرساخت های خدماتی و رفاهی مناسب، کرمانشاه می‌تواند به بهشت کامیون های ترانزیت کالا تبدیل شود.

صحرایی یادآور شد: خودروهای شخصی می‌توانند به راحتی از امکانات خدماتی و رفاهی داخل شهرها استفاده کنند ولی کامیون‌ها نیازمند فضاهای مناسبی برای فراهم شدن امکان پهلو گرفتن هستند.

وی از برنامه ریزی برای فراهم کردن زیرساخت‌های خدماتی و رفاهی مناسب برای کامیون های حمل کالا خبر داد و گفت: به کمک بخش خصوصی در حال برنامه ریزی برای ایجاد مجتمع های رفاهی مخصوص کامیونداران از ورودی های استان از سمت سنندج، کنگاور، هرسین، سنقر تا شهرهای مرزی همجوار با مرزهای  بخش عربی و کردی استان هستیم.

مقام عالی استان تاکید کرد: اگربسترهای خدماتی و رفاهی فراهم باشد، علاوه بر رونق ترانزیتی مرزهای مبادلاتی، کرمانشاه تبدیل به یک مقصد جذاب برای مسافرت های خانوادگی کامیونداران خواهند شد و این بخش هم می تواند به رونق بیشتر استان کمک کند.

کد خبر 2761128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha