سومین جشنواره انگور سیاه سردشت به پایان رسید

سرویس آذربایجان غربی- سومین جشنواره انگور سیاه سردشت پس از ۳ روز برگزاری به کار خود با هدفندسازی، ایجاد صنایع تبدیلی، ایجاد انگیزه برای کشاورزان پایان داد.

به‌گزارش‌ کردپرس، ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ مراسم اختتامیه سومین جشنواره انگور سیاه سردشت با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

فرماندار سردشت در این مراسم اظهار کرد: برندسازی، ایجاد صنایع تبدیلی، ایجاد انگیزه برای کشاورزان و معرفی ظرفیت‌های گردشگری این شهرستان از جمله اهداف برگزاری جشنواره انگور سیاه سردشت هستند.

باباخان اسکندری افزود: میزان باغات این شهرستان ۱۲ هزار و ۵۰۰ هکتار بوده که اغلب آن به باغات دیم انگور سیاه اختصاص دارد و امسال پیش‌بینی می‌شود ۳۵ هزار تن از این محصول از باغات شهرستان برداشت شود.

سومین جشنواره انگور سیاه سردشت ۱۸ تا ۲۰ شهریور سال جاری به همت جهاد کشاورزی سردشت و با مشارکت فرمانداری، شهرداری، شورای شهر، اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سردشت  برگزار ‌شد.

در حاشیه این جشنواره نمایشگاه صنایع‌دستی در رشته‌های سفال‌گری، صنایع‌چوبی، صنایع فلزی و لباس‌های محلی اقوام نیز برپا ‌شد.

سومین جشنواره انگور سیاه سردشت در شهر باستانی ربط و در محل سایت گردشگری هه‌واره به‌رزه برگزار شد و با استقبال مردم همراه بود.

کد خبر 2760768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha