جشنواره انگور سیاه سردشت می تواند ملی شود

سرویس آذربایجان غربی- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: جشنواره انگور سیاه سردشت این قابلیت را دارد که در سطح ملی برگزار شود و برای این منظور نیاز به یک برنامه‌ریزی ویژه است.

به گزارش کردپرس، از میراث‌فرهنگی؛ مرتضی صفری در سومین جشنواره انگور سیاه سردشت  اظهار کرد: سردشت زمینه‌ها و ظرفیت‌های لازم برای جهش در توسعه گردشگری را دارد چرا که این شهرستان دارای آثار مکشوفه هشت هزار ساله بوده و طبیعتی بکر دارد و نیز آجرهای لعاب‌دار کشف شده از این منطقه که قدمتی سه‌هزار ساله دارد بخشی از هویت منطقه و ایران است که در موزه‌های مهم کشور نگهداری می‌شود. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی افزود: اقدام مسئولان شهرستانی برای برندسازی انگور سیاه سردشت یک اقدام درست و به‌جا بوده چرا که اگر در هر منطقه‌ای رویدادسازی شود نتیجه آن جذب گردشگر و توسعه و رونق این صنعت است. 

او ادامه داد: در حال حاضر ۹ واحد بوم‌گردی در سردشت وجود دارد که پاسخگوی نیازهای این شهرستان نیست.  در کنار جذب گردشگر در سردشت، مسئله مهم‌تر برنامه‌ریزی برای شب‌مانی آنها در این شهرستان است و برای این منظور باید زیرساخت‌های گردشگری سردشت با ساخت مراکز اقامتی، تفریحی و گردشگری تقویت شود و در این راستا این اداره‌کل آمادگی کامل برای حمایت از  سرمایه‌گذاران محلی، منطقه‌ای و ملی با اعطای تسهیلات ارزان‌قیمت را دارد.

 مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی تصریح کرد: همچنین در راستای تقویت زیرساخت‌های گردشگری سردشت با برگزاری جلسه در اسرع وقت سعی می‌شود همه درخواست‌های رسیده برای صدور موافقت اصولی و صدور مجوز سرمایه‌گذاری در این شهرستان تعیین تکلیف شده و از این طریق بروکراسی اداری در این راستا به حداقل زمان ممکن برسد.

کد خبر 2760594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha