کرمانشاه باید سال آینده برای حضور چند میلیونی زائر حسینی آماده باشد

سرویس کرمانشاه _ محمدطیب صحرایی گفت: با توجه به‌ اقبال گسترده زائران در سال جاری، کرمانشاه باید سال آینده برای پذیرایی از حضور چند میلیونی زائران حسینی خود را آماده کند.

به گزارش خبرنگار کردپرس؛ محمدطیب صحرایی غروب روز سه شنبه در قرارگاه اربعین حسینی در مرز خسروی و در جمع خبرنگاران گفت: ماجرای اربعین تنها به یک سفر زیارتی، سیاحتی و یا اقتصادی محدود نمی‌شود بلکه یک رویداد پیشران برای شکل‌گیری یک خیزش بزرگ تمدنی است.
 
وی یادآور شد: آئین اربعین یکی از پایه‌ها و جریان‌های عظیم تمدن بزرگ اسلامی است و اراده الهی بر این قرار گرفته که به یک سبک جدید زندگی تبدیل شود.

مقام عالی استان یادآور شد: این شکوه معنوی اربعین در شرایطی اتفاق افتاده که بسیاری از رسانه ها و موسسات عظیم تبلیغی در سطح بین المللی در حال معنویت زدایی از زندگی بشر هستند و یک زندگی مادی را تبلیغ می کنند. 

وی اربعین را حضور در یک سبک زندگی اسلامی توصیف کرد و گفت: انسان ها اگر در چهارچوب یک جریان پویای تمدنی قرار گیرند، بسیاری از چهارچوب های مادی رنگ می بازد.

صحرایی گفت: انتظار مردم این است که از این فرصت بی نظیر و عظیمی که به لطف قرار گرفتن در مسیر اربعین برای استان کرمانشاه ایجاد شده است، نهایت استفاده را ببریم. 

وی عنوان کرد: به لطف الهی سفر اربعین برای استان در هر دو جنبه مادی و معنوی آورده های بسیار خوبی  را در پی داشته است و به برکت اربعین ده ها بازار پررونق در ورودی و خروجی های  شهرهای مسیر اربعین بر پا شده و رونق اقتصادی مناسبی را پدید آورده است‌.

وی در بخش دیگری از سخنانش به برنامه ریزی برای برگزاری هر چه بهتر و باشکوه تر آیین اربعین در سال آینده تاکید کرد و گفت: تا عصر امروز  ۸۰۶ هزار نفر از خسروی تردد کرده اند که نشان دهنده اقبال گسترده به این مرز است و کرمانشاه برای پذیرایی از چند میلیون زائر حسینی آماده می شود. 

وی گفت: علاوه بر کارهای صورت گرفته در سال جاری، برای سال آینده نیازمند اجرای پروژه های بزرگتری در حوزهای زیرساختی و خدماتی در حد میزبانی یک رویداد تمدنی بزرگ هستیم.

وی ادامه داد: در آینده نه چندان دور باید برای پذیرایی از مهمان‌هایی از شرق دنیای اسلام و از کشورهایی مانند هند، مالزی، پاکستان، چین و غیره آماده باشیم و این فرصت های تازه‌ای است که باید برای بهره‌گیری از آن آماده شویم.

کد خبر 2760451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha