تجلیل از مادران و دختران برگزیده کرمانشاهی در جشنواره فیلم حوا

سرویس کرمانشاه _ مراسم اختتامیه جشنواره بین‌المللی فیلم «حوا» از ۱۳ مادر فعال در حوزه فرهنگی، هنری، قرآنی و رسانه‌ای و دانش‌آموزان دختر برتر استان تجلیل شد.

به گزارش کردپرس؛ این جشنواره به همت بنیاد بین‌المللی گوهرشاد و با محوریت زنان و خانواده از ۲۰ تا ۲۳ تیر در کرمانشاه برگزار شد و در این مدت ۱۴ فیلم سینمایی و ۱۵ فیلم کوتاه داستانی در موضوع خانواده در کرمانشاه اکران شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در مراسم پایانی این جشنواره گفت: ۲ کلیدواژه خانواده و زن در حوزه عالم انسانی وجود دارد که در صنعت این ۲ اشتراک بزرگی به نام سینما دارند که یک صنعت قدرتمند و هنر فوق‌العاده است و جامعه غربی نمی‌گذارد که این جریان مسیر واقعی خود را طی کند.

«علی صفدری» افزود: فضای مجازی که در دست ابرقدرت‌هاست نمی‌گذارد معنای واقعی سینمای خانوادگی مشخص باشد.

وی با بیان اینکه در دنیا بحران خانواده وجود دارد و چرخه زندگی غربی به همین سو می‌رود، گفت: جامعه غربی با ۲ عنصر خانواده و زن مشکل دارد به این معنا که هر چقدر این ۲ می‌خواهند در قالب اصلی خود قرار بگیرند برنامه آنها به هم می‌خورد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه اظهار کرد: هم‌اکنون تعریف مادر در نسل‌های مختلف جامعه تغییر کرده است و دلیل این تغییر تخریبی است که در آن اتفاق افتاده است.

وی اضافه کرد: کم کاری در حوزه خانواده اتفاق افتاده و به آن خدشه وارد شده که خدشه‌دار شدن حریم خانواده به دلیل ارزش و جایگاه خود دور از انتظار بود اما اکنون تمام تلاش غربی‌ها در این زمینه است و در تلاشند که ساختار آن را بشکنند. در بخش هنر سینما و فیلم وظیفه ما این است که تلاش کنیم مفهوم خوبی را در ذهن‌ها ماندگار کنیم.

صفدری عنوان کرد: فرزندان ما براساس فیلمی که می‌بینند وسایل زندگی مثل عروسک و اسباب بازی خود را می‌خرند، زنجیره‌ای از صنعت‌ها به سینما بستگی دارد.

در پایان برنامه از ۱۳ مادر فعال در حوزه فرهنگی، هنری، قرآنی و رسانه‌ای و دانش‌آموزان دختر برتر استان تجلیل شد.

این جشنواره برای پاسداری از خانواده و ارزش‌های متعالی زنان از ۲۰ تا ۲۳ تیر ماه همزمان با ۱۴ استان کشور در سینما فرهنگ کرمانشاه و با همکاری موسسه فرهنگی فدک برگزار شد.

کد خبر 2758270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha