جوابیه اداره کل استاندارد کردستان به گزارش کرد پرس از مرز خانم شیخان

خبرگزاری کردپرس و کانال خبری این خبرگزاری در مورخ چهارم خرداد ماه جاری گزارشی تصویری با عنوان «بازارچه موقت خانم شیخان گرفتار در هزارتوی بروکراسی اداری» منتشر کرد. پس از انتشار این گزارش، اداره کل استاندارد کردستان، جوابیه ای را صادر کرده که براساس قانون مطبوعات و به منظور تنویر اذهان عمومی عیناً این جوابیه منتشر می شود.

به گزارش کرد پرس،متن این بیانیه به این شرح است: 

«با توجه به جوسازی های اخیر علیه اداره کل استاندارد استان کردستان، اعلام می گردد: مطابق با بندهای ۱۵ و ۱۶ ماده ۷ و تبصره ۲ ماده ۱۴ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، تنها کنترل کیفیت کالاهای صادراتی مشمول استاندارد اجباری و وارداتی و تولید داخل با توجه به استثنائات مندرج در قانون بر عهده سازمان ملی استاندارد ایران بوده و تعیین ماهیت و تعیین کاربرد کالاها و فعالیت های مرتبط با آن از جمله نمونه برداری از وظایف این سازمان نمی باشد، لذا در خصوص کولرهای گازی و یخچال های وارداتی صرفاً مصرف انرژی، عملکرد و ایمنی مطابق با استانداردهای شماره ی  ۲-۶۰۱۶، ۶۰۱۶ و ۴۰-۲-۱۵۶۲اجباری می باشد و تعیین ماهیت (تعیین نوع) گاز خنک کننده (گاز مبرد.) موجود در این دستگاه ها مشمول استاندارد اجباری نبوده و مشمول ضوابط تعیین ماهیت کالا حسب تبصره ی ذیل ماده ی ۳۱ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد است که از وظایف گمرکات است».

«لازم به ذکر است موارد ذکر شده در آخرین تفاهم نامه منعقده با گمرک ج.ا.ا به ویژه بند ۴-۲-۱ تفاهم نامه نیز به منظور تأکید بر تفکیک وظایف و مسئولیت های سازمان ملی استاندارد ایران و گمرک جمهوری اسلامی ایران درج گردیده است».

«شایان ذکر است یادآوری مراتب فوق الذکر طی مکاتبه ای در تاریخ ۲۵/۱۱/۱۴۰۱ به ناظر محترم گمرک در استان اعلام گردیده و همچنین جلساتی در استانداری به منظور رفع ابهام در خصوص وظایف محوله برگزار شده است».

«تأکید می گردد این اداره کل ضمن آموزش به کارشناسان آزمایشگاه تأیید صلاحیت شده در مورد کامنت گذاری در سامانه ی EPL،  نمونه بردار و آزمایشگاه های آزمون را به گمرک اعلام نموده است».

«لیست آزمایشگاه های تایید صلاحیت شده ی سازمان ملی استاندارد ایران در زمینه های مختلف در سایت سازمان ملی استاندارد در دسترس می باشد».

«(تبصره ماده۳۱ـ گمرکات کشور موظفند خدمات آزمایشگاهی خود را از آزمایشگاه های سازمان و یا مورد تأیید سازمان دریافت کنند.)»

کد خبر 2756283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha