روز پر حادثه آتش نشانی بوکان؛ از آتش سوزی عجیب تا نجات از خودکشی

سرویس آذربایجان غربی- رئیس سازمان آتش‌نشانی بوکان با اشاره به یک روز پر حادثه در این سازمان از حادثه عجیب خروج شعله های آتش از فاضلاب یک منزل مسکونی تا حریق در یک مغازه و نجات جان یک نفر از خودکشی خبر داد.

به گزارش خبرنگار کردپرس، رسول معروفی گفت: روز گذشته حادثه ای عجیب تیم کارشناسان آتش نشانی را به کوچه های نگین بوکان اعزام کرد.

رئیس سازمان آتش‌نشانی بوکان افزود: ظهر دیروز پس از تماس مردمی با آتش نشانی مبنی بر خروج شعله های آتش از فاضلاب منزلی در کوچه نگین بلافاصله یک تیم از آتش نشانان و کارشناسان‌ این  سازمان به محل اعزام شدند.

معروفی ادامه داد: این حادثه مربوط خروج شعله های آتش از فاضلاب منزلی بوده که پس از رسیدن کارشناسان با پی گیری و کارشناسی دقیق موضوع متوجه اعلام احساس بوی گاز از دیگر منازل این محله نیز شدند و در این خصوص فوراً با هماهنگی شهردار کارشناسان و مدیران ادارات گاز و آب و فاضلاب نیز در محل حاضر شدند.

رئیس آتش نشانی اظهار کرد: پس از بررسی های اولیه احتمال وجود و خروج گاز H2S (گاز مرداب) از فاضلاب محله به نظر رسیده و این مهم نیز پس از اعلام هشدارهای ایمنی به منازل محوطه مقرر شد توسط کارشناسان دیگر ادارات مربوطه بررسی و در صورت تایید بلافاصله جهت رفع آن اقدام شود.

او بیان کرد: سولفید هیدروژن گازی است بی‌رنگ، سمی و آتشگیر که بوی آن شبیه به بوی تخم مرغ فاسد است.

نجات دختر جوان از خودکشی توسط آتش نشانان

 رئیس آتش نشانی بوکان با اشاره به یک حادثه دیگر در روز گذشته گفت: در ساعات پایانی شب گذشته با تماس مردمی با سامانه ۱۲۵ و اعلام حضور دختری جوان در پل ساحلی و اقدام به خودکشی بلافاصله یک تیم از آتش نشانان ایستگاه ۲ این سازمان به محل اعزام شدند.

معروفی افزود: با حضور در محل حادثه و تلاش آتش نشانان پس از دقایقی خوشبختانه توانسته فرد مذکور را نجات داده و به ایستگاه سازمان منتقل نماییم.

رئیس آتش نشانی همچنین بیانکرد: پس از انتقال وی با اطلاع به کارشناسان اورژانس اجتماعی و حضور آنان خوشبختانه جوان ۲۱ ساله را از هرگونه اقدام منصرف ساخته و با حضور در محل سکونت وی تحویل خانواده اش داده شد.

معروفی تاکید کرد: کلیه والدین عزیز می‌بایست ضمن توجه بیشتر به کودکان و نوجوانان خود رفتار آنان را بصورت جدی تحت نظر قرار داده و از رها کردن آنان به حال خود جداً پرهیز کنند.

آتش گرفتن یک باب تعمیرگاه در بلوار جاده سد

رییس آتش‌نشانی بوکان اظهار کرد: در ساعات پایانی  دشب همچنین پس از اعلام آتش سوزی در بلوار جاده سد بلافاصله یک تیم از آتش نشانان ایستگاه ۱ این سازمان به محل اعزام شدند.

او ادامه داد: حریق مذکور مربوط به آتش گرفتن یک باب مغازه تعمیرگاه بهمراه خودروی پژو پارس موجود در این مکان بوده که با تلاش آتش نشانان و با همکاری نیروهای مردمی حاضر در محل فوراً مهار و از گسترش خسارات جلوگیری بعمل آمد.

به گفته معروفی؛ علت این حادثه توسط کارشناسان سازمان در دست بررسی قرار گرفت.

کد خبر 2756088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha