ورزش و جوانان قروه در حسرت ثبات مدیریت

سرویس کردستان- نابسامانی ورزش و جوانان قروه در حالی ادامه دارد که روی ریل تغییرات مدیریتی زودهنگام افتاده و به نظر می رسد این نهاد تبدیل به سیبلی برای اهداف خاص و سیاسی شده است!

به گزارش خبرنگار کردپرس، از سال ۱۴۰۰ ورزش و جوانان قروه وارد بازی تغییرات زود به زود ریاست شده به طوری که در عرض یک سال و نیم پنج بار رئیس این نهاد تغییر یافته است! درست مرداد ماه سال ۱۴۰۰ بود که «امیر رشید امیری» جای خود را به «روح الله برزگر احسان» داد، «برزگر» مدتی سرپرست بود که در اقدامی عجیب و تأمل برانگیز با دستور مدیرکل ورزش و جوانان کردستان سرپرست تازه معرفی شده با حفظ سمت به عنوان حراست اداره کل معرفی شد و با این کار به مدت ۶ ماه «برزگر» هفته ای یک بار در اداره حضور می یافت و در واقع باید گفت این اداره در مدت ۶ ماه رها مانده بود.

این مدت ۶ ماهه پس از اعتراضات و انتقادات فراوان منجر به انتخاب سرپرست دیگری شد و در ۲۶ اسفند همان سال ۱۴۰۰ «عیوض زمانی» که از پرسنل ورزش و جوانان قروه بود به عنوان سرپرست معرفی شد و اما این سرپرستی هم چندان دوام نیاورد و همان اوایل انتصاب استعفا داد. استعفایی که نشان داد وضعیت ورزش و جوانان چقدر نابسامان است که خیلی ها حاضر نیستند خود را درگیر بازی کنند!

در هر صورت با استعفای «زمانی» چالش انتخاب رئیس دوباره پیش آمد تا اینکه در ۲۶ اردیبهشت سال ۱۴۰۱ «جلیل شکوری» به عنوان سرپرست جدید انتخاب شد. انتخابی که گرچه اوایل موجب اعتراضاتی شد اما گذشت زمان نشان داد که «شکوری» با تحصیلات عالی در حوزه ورزش توانست توانایی خود را در عرصه مدیریتی نشان دهد و رضایت بیشتر ورزشکاران را جلب نماید. باتوجه به همین مسئله انتظار می رفت حداقل رئیس جدید ماندگار شود اما عمر ریاست «شکوری» حتی به یک سال هم نکشید و در ۱۴ اردیبهشت ماه سال جاری برکنار شد! یک برکناری ناگهانی که بُهت جامعه ورزشی شهرستان را برانگیخت و نسبت به این تغییر انتقاد کردند. این تغییر زمانی جالب تر شد که به جای «شکوری» بار دیگر «روح الله برزگر احسان» که مدتی سرپرست بود و بعد به سمت حراست منصوب گشت، انتخاب شده است.

ورزش و جوانان قروه در حسرت ثبات مدیریت

در اینجا بحث بر سر اینکه چه کسی رئیس باشد نیست، بلکه بیشتر انتقادات به این تغییرات افسارگسیخته و نابهنگام است. تغییراتی که از نظر افکار عمومی یک طرف آن به نماینده مجلس با وجود انکار و تکذیب ها وصل می شود و طرف دیگر به بقای مدیرکل ورزش و جوانان استان که دارد رکورد مدیریت را می زند، می رسد، آن هم مدیریتی که ضعفش مشهود بوده و حتی درباره تخلفاتی که رخ داده بود هم توضیحی نداده است.

در این میان علت اینکه چرا اداره مهمی مانند ورزش و جوانان قروه تبدیل به سیبل تغییرات مدیریتی شده هنوز مشخص نیست و اما مهم تر از همه سکوت فرماندار شهرستان است که برخلاف شعارهایی که می دهد هنوز نتوانسته وضعیت نابسامان تغییرات مدیریتی را کنترل کند!

با این وصف نیاز است مدیرکل ورزش و جوانان کردستان نسبت به این تغییرات زودهنگام پاسخ گوی افکارعمومی قروه باشد و همچنین نهادهای نظارتی هم توضیح دهند که چرا برای جلوگیری از این جابجایی ها که باعث به وجود آمدن شائبه هایی همانند تغییراتی با هدف سیاسی شده، اقدامی انجام نمی دهند!؟

باید دانست که این نابسامانی در ورزش و جوانان، تنها به ورزشکاران آسیب می زند؛ آن هم آسیبی که به سختی جبران خواهد شد!

کد خبر 2755794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha