اوقاف به دنبال ورزشگاه تختی قروه!

سرویس کردستان- اوقاف قروه بعد از قدیمی ترین کتابخانه شهر، این بار به دنبال بخشی از ورزشگاه تختی با حکم تخریب و تصرف افتاده؛ آن هم با وجود کمبود زیرساخت های مناسب ورزشی!

به گزارش خبرنگار کردپرس، دو سال گذشته بود که خبری داده شد مبنی بر حکم تصرف قدیمی ترین کتابخانه قروه توسط اوقاف؛ خبری که تأسف شهروندان و متولیان فرهنگ را در پی داشت و با اعتراضات فراوانی هم روبرو شد. گرچه این حکم با ورود امام جمعه و دستگاه قضا متوقف شده اما اداره اوقاف همچنان به دنبال اجرای حکم بوده و در تلاش برای این کار است. حتی جلوگیری از اجرای حکم باعث تنش میان اداره اوقاف و امام جمعه شد. 

این تنش ها در حالی ادامه دارد که این بار بعد از کتابخانه عمومی قروه، اوقاف  دنبال تصرف  ورزشگاه تختی این شهر است و اعلام کرده که مالکیت بخشی از ورزشگاه تختی اوقافی بوده و یا باید اجاره پرداخت شود یا آن قسمت در اختیار این نهاد قرار گیرد! این شرط در حالی گذاشته شده که اداره ورزش و جوانان بودجه کافی برای بهسازی زیرساخت های ورزشی ندارد و با این کار زیرساخت های سالم هم به نابودی می رسند!

بنا به اطلاعات به دست آمده یک قسمت از استادیوم ورزشگاه تختی که بخشی از آن به پیست دو و میدانی می خورد و دیوارکشی شده که اوقاف ادعا کرده این قسمت اوقافی بوده و اداره ورزش و جوانان باید اجاره آن را بپردازد یا آن قسمت که دیوارکشی شده تخریب شود! این در حالی است که ورزشگاه تختی هم یکی از قدیمی ترین ورزشگاه های قروه بوده و ورزشکاران بسیاری در این مکان فعالیت ورزشی دارند و همچنین این استادیوم در سالم سازی روحیه نسل امروز و دور کردن آنان از بزه های اجتماعی نقش مهمی ایفا می کند. با این وصف اینکه چرا اوقاف به فکر آثار منفی اجرای حکم خود نیست جای سؤال دارد!؟ سؤالی که حتی برای کتابخانه عمومی هم بی پاسخ مانده! یعنی اماکنی که برای منفعت عموم بوده و شخصی هم نیستند اوقاف هیچ گونه احساس مسئولیتی نباید داشته باشد!؟

در این میان اما از یک طرف مدیرکل اوقاف کردستان در تسنیم اعلام کرده حکم از سال ۹۹ گرفته شده و قرار بر پرداخت بدهی و طلب اوقاف بوده که عملی نشده و از طرف دیگر مدیرکل ورزش و جوانان کردستان اما عنوان داشته همه تعهدات لازم درباره اماکن ورزشی اوقافی انجام شده و مشکلی وجود ندارد!

هرچند بررسی های خبرنگار کردپرس نشان می دهد که برای جلوگیری از اجرای حکم ورزشگاه تختی دستگاه قضا ورود کرده و مانع کار شده اما معلوم نیست این کار اوقاف که هر بار چالشی جدید در شهرستان ایجاد می کند تا به کی ادامه دارد و چرا چاره ای اساسی در این زمینه صورت نمی گیرد!؟  

با توجه به اینکه اکثر زمین های قروه اعم از مسکونی و غیرمسکونی اوقافی است با این روندی که متولیان اوقاف در پیش گرفته اند یا باید از همه اجاره بگیرند که البته می گیرند یا به تصرف و تخریب بپردازند! آیا این کار شدنی خواهد بود!؟ فلسفه وقف دقیقاً به چه معنی است!؟  

کد خبر 2755749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha