تاق‌بستان میزبان رویداد بین‌المللی روز جهانی چوب

سرویس کرمانشاه _ سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه از برگزاری رویداد بین‌المللی روز جهانی چوب در محوطه تاریخی فرهنگی تاق‌بستان خبر داد.

به‌گزارش کردپرس، داریوش فرمانی  در جلسه هماهنگی برگزاری رویداد روز جهانی چوب در کرمانشاه که با حضور علیرضا باوندپور مسئول دفتر منطقه‌ای رویداد روز جهانی چوب در ایران برگزار شد، اظهار کرد: امسال کرمانشاه در مردادماه برای چهارمین بار میزبان رویداد منطقه‌ای روز جهانی چوب خواهد بود.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه افزود: هدف ما این است امسال برای اولین بار این رویداد به صورت بین‌المللی با حضور نمایندگان تعدادی از کشورهای منطقه به‌عنوان اولین رویداد بین‌المللی روز جهانی چوب در خاورمیانه برگزار شود.

او ادامه داد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده این رویداد در ۲۰ مردادماه همزمان با هفته صنایع‌دستی به مدت یک هفته در مجموعه تاریخی فرهنگی طاق‌بستان برگزار می‌شود.

فرمانی حضور دفتر نمایندگی ایران در جامعه بین‌المللی فرهنگ چوب در شهر کرمانشاه و مدیریت آن توسط یکی از هنرمندان بین‌المللی استان را فرصت بسیار مناسبی برای کرمانشاه عنوان کرد و گفت: این رویداد می‌تواند به‌عنوان یک برند جهانی کرمانشاه را معرفی کند.

او با تاکید بر اینکه از برگزاری این رویداد حمایت می‌کند، تصریح کرد: بین‌المللی شدن این رویداد نیازمند همراهی و حمایت مدیریت ارشد استان و سایر دستگاه‌ها است تا بتواند به شکلی آبرومند برگزار شود.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، گفت: برگزاری این رویداد فرصت بسیار خوبی است تا دفاتر خدمات مسافرتی استان نسبت به برگزاری تورهای گردشگری متناسب با رویداد اقدام کنند.

همچنین علیرضا باوندپور مسئول دفتر منطقه‌ای رویداد بین‌المللی روز جهانی چوب در ایران در این جلسه اظهار کرد: هنرمندان زیادی از سراسر کشور در خواست حضور در این رویداد را دارند.

مسئول دفتر منطقه‌ای رویداد بین‌المللی روز جهانی چوب در ایران در حوزه چوب افزود: امسال این رویداد با حضور نمایندگان ۱۵ استان و ۱۵ هنرمند از استان کرمانشاه در مجموعه تاریخی فرهنگی تاق‌بستان برگزار می‌شود.

او افزود: در صورت مساعدت مسئولین استان دفتر بین‌المللی روز جهانی چوب این آمادگی را دارد تا هماهنگی لازم برای حضور هنرمندان از پنج کشور را در کرمانشاه فراهم کند.

باوندپور با اشاره به اینکه تا کنون رویداد روز جهانی چوب به صورت بین‌المللی در خاورمیانه برگزار نشده است، گفت: در صورت همراهی مسئولین این رویداد می‌تواند به اولین رویداد بین‌المللی چوب در خاورمیانه تبدیل شود.

او افزود: تم جهانی رویداد امسال به میراث‌فرهنگی اختصاص یافته است و این یک فرصت بسیار مناسب برای معرفی کرمانشاه است.

مسئول دفتر منطقه‌ای رویداد بین‌المللی روز جهانی چوب در ایران در خاتمه تصریح کرد: امسال برای اولین بار با حضور کودکان بازی بومی محلی ترخون بازی به‌عنوان یکی از آیتم‌های این رویداد انجام می‌شود.

کد خبر 2754893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha