کردهای سوریه بدون کمک آمریکا نیز می توانند با داعش مبارزه کنند

سرویس جهان- کارشناس انستيتو اولویت‌های دفاعی آمریکا معتقد است کردهای سوریه نقش اصلی را در مبارزه با داعش ایفا کردند، بنابراین با توجه به شکست دوباره داعش توسط این نیرو نیازی به حضور آمریکا در سوریه نیست.

به گزارش کردپرس آقای جف لامیر کارشناس موسسه اولویت های دفاعی آمریکا معتقد است کردهای سوریه نقش مهم و اصلی در مبارزه با داعش ایفا کردند. با این حال نمی‌توان کمک‌های آمریکا به آنها را نادیده گرفت.

او در مقاله‌ای که در نشریه تاسک اند پرپس نوشت، بر لزوم بازگشت نیروهای آمریکا از سوریه تاکید کرده است زیرا از نظر او، کردهای سوریه با کمک کشورهایی نظیر ایران و روسیه توانایی مقابله با بازمانده های داعش را دارند.

کارشناس مسائل امنیتی بنیاد دفاع آمریکا معتقد است کردهای سوریه نقش اصلی در مقابله با داعش در شمال و شرق این کشور را برعهده داشته اند اما نمیتوان نقش آمریکا را نادیده گرفت. او نیروهای کرد سوریه را نیروی زبده و مجهز توصیف کرد که بدون آمریکا نیز توانایی مقابله با داعش را دارند. آقای لامیر مقابله موفقیت‌آمیز کردهای سوریه در مقابل حمله داعش به زندان صناعه سوریه را نمونه ای از توانمندی این نیرو ذکر کرده است.

او معتقد است حضور نیروهای آمریکا در عراق و سوریه برای مقابله با داعش نبوده است و حتی این حضور باعث ایجاد تفرقه در میان نیروهای مبارزه کننده با داعش بوده است. بنابراین، خروج آمریکا از این دو کشور می‌تواند این نیروها را در مقابل داعش متحد کند.

کد خبر 27487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha