پارتی اجازه نداد سازمان منع سلاح های شیمیایی در اقلیم کردستان تحقیق کند/سرنوشت اردوغان مثل صدام خواهد شد

سرویس ترکیه - زبیر آیدار مدعی شد که پارتی اجازه ورود سازمان منع سلاح های شیمیایی را برای تحقیق به اقلیم کردستان نداده است.

به گزارش کردپرس، زبیر آیدار عضو شورای رهبری اتحادیه جوامع کردستان (KCK) در مصاحبه ای با روژنیوز درباره استفاده ترکیه از سلاح های شیمیایی در اقلیم کردستان اعلام کرد که دولت اقلیم کردستان به سازمان منع سلاح های شیمیایی (OPCW) اجازه ورود به منطقه را برای تحقیق پیرامون این موضوع نداد.

حکومت ترکیه از مدت ها قبل با همکاری حزب دمکرات کردستان (پارتی) با تمام نیروهای خود به مناطق دفاعی مدیا حمله می کند. هدف از این حملات چیست و چرا حکومت ترکیه از پارتی به عنوان پیاده نظام خود علیه نیروهای حزب کارگران کردستان (PKK) استفاده می کند؟

هدف حکومت ترکیه روشن است و همه این هدف را می دانند. از سال 2015، حملات حکومت ترکیه در چارچوب «طرح فروپاشی» علیه اقلیم کردستان در حال انجام است. هدف از عملیات گسترده علیه مناطق دفاعی مدیا شکست PKK و جنبش های کردی است. متأسفانه نقش پارتی در همکاری با دشمن در این حملات بسیار زیاد بود. در بیشتر جنگ های کردها، برخی از کردها همیشه مهره های دشمن بوده اند. مهره این جنگ نیز پارتی است.

پارتی از ابتدای شکل گیری مقاومت ما تا امروز با ترکیه همکاری داشته است. از سال 1992 تا 2000، پارتی به طور گسترده با حکومت ترکیه همکاری کرده است. بسیاری از کردها به دلیل رویکرد پارتی به دست کردهای دیگر کشته شده اند. در سال های اخیر، روابط بین پارتی و حکومت ترکیه هر از گاهی کم شده است. با این حال، پس از آغاز عملیات علیه مناطق دفاعی مدیا توسط حکومت ترکیه، پارتی مجدداً با حکومت ترکیه همکاری کرد و شروع به ارائه کمک‌های بزرگ به آنها کرد.

پارتی مسیر نیروهای PKK را می بندد و به آنها حمله می کند و اکنون همه چیز روشن شده است. این حزب نقشی منفی در مبارزه جنبش آزادی ایفا می کند. پارتی یک سیاست خانوادگی را دنبال می کند و فقط برای استحکام قدرت خانواده خود فعالیت می کند، فعالیت پارتی ربطی به کرد بودن ندارد. این سیاست پارتی به مردم کرد آسیب می زند.

تعدادی از نیروهای HPG در منطقه خلیفان در کمین نیروهای پارتی کشته شدند و هنوز از سرنوشت اجساد آنها اطلاعی در دست نیست. پارتی خود در این مورد سکوت کرده است، چرا پارتی این حملات را انجام می دهد و این تحرکات بارزانی چه آسیب هایی برای کردها دارد؟

موضوع خلیفان یک موضوع جدی است. هیچ مشکلی بین PKK و پارتی وجود نداشت و حتی مذاکره با پارتی ادامه داشت. با این حال، در اوایل ژوئن پارتی نیروهای خود را برای کمک به حکومت ترکیه به کوه متینا در پشت زندورا فرستاد. 5 پیشمرگ توسط نیروهای ترکیه کشته شدند. پارتی در خلیفان علیه 2 گروه از نیروهای HPG توطئه کرد و گریلا ها به شهادت رسیدند. با این حال، پارتی تا کنون هیچ توضیحی درباره این موضوع ارائه نداده است. ماه ها است که مادران این افراد خواستار دریافت اجساد فرزندانشان شده اند. ما از مقاومت این مادران حمایت می کنیم. اصلا نمی توان نامی به این رفتارهای پارتی داد. همه مردم کرد باید این کارهای پارتی را به خوبی ارزیابی کنند و ببینند. همچنین در روزهای اخیر داعش به منطقه مخمور حمله کرد و 10 پیشمرگ را کشت. با این حال، پارتی به جای مبارزه با داعش نیروهای خود را علیه PKK گسیل می کند. آنها تنها به خاطر خودشیرینی برای ترکیه، در برابر نیروهای PKK به صف شده اند. این کار پارتی غیرقابل قبول است و مردم کرد باید این چیزها را ببینند.

از مدت ها قبل از سلاح های شیمیایی علیه نیروهای PKK استفاده می شد. درخواست های زیادی از سوی سازمان ها، احزاب و مردم کرد علیه استفاده ترکیه از سلاح های شیمیایی صورت گرفته است، اما تاکنون هیچ نهاد حقوق بشری به مسئولیت خود عمل نکرده است. چرا سازمان های حقوق بشری به ویژه سازمان منع سلاح های شیمیایی با وجود این همه فراخوان سکوت کرده اند؟

حکومت ترکیه در جنگ علیه نیروهای PKK گیر کرده است. آنها نتوانستند بر نیروهای PKK غلبه کنند و شروع به استفاده از سلاح های شیمیایی کردند. از این سلاح های ممنوعه در مقابل چشم همه دنیا استفاده کردند. گروهی از نیروهای PKK جان باختند و بسیاری از روستاهای اطراف نیز آسیب دیدند. ما روی این موضوع متمرکز هستیم، اما متأسفانه دنیا ساکت است. OPCW بر اساس خواست حکومت ها عمل می کند. OPCW صدای ما را که نمی شنود. دولت اقلیم کردستان خودش برای استفاده از سلاح های شیمیایی به حکومت ترکیه کمک می کند و به دنیا می گوید که چنین سلاح هایی استفاده نمی شود. حکومت های عراق و اقلیم کردستان اجازه انجام تحقیقات را در این زمینه نمی دهند. ما این موضوع را در رسانه های جهان نیز مطرح کردیم، اما نتوانستیم صدای خودمان را به OPCW برسانیم. با این همه ما این موضوع را تا حصول نتیجه دنبال خواهیم کرد. رجب طیب اردوغان و ترکیه دارند در مسیر صدام حسین و عراق قدیم حرکت می کنند و در نهایت به همان سرنوشت دچار خواهند شد. ما در آینده نزدیک به موفقیت دست خواهیم یافت. به همین دلیل از مردم می خواهیم به مقاومت PKK کمک کنند.

واکنش هایی علیه اشغالگری و همکاری بارزانی با حکومت ترکیه صورت گرفته است. خواسته شما از مردم برای توقف اشغال، خیانت و استفاده از سلاح های شیمیایی علیه کردستان چیست؟ درخواست شما از مردم کرد و به ویژه سازمان منع سلاح های شیمیایی چیست؟

ما در برهه حساس کنونی باید حقیقت این جنگ را بفهمیم و بر اساس آن حرکت کنیم. در حال حاضر هم در کردستان و هم در خارج از آن حمله های غیر عادی به جنبش PKK می شود. دشمن در همه جا در حال فعالیت علیه ما است. اما ما در همه جا در حال مقاومت هستیم. هر چه تهدید بزرگتر باشد، مقاومت ما هم بیشتر می شود. ما مثل گذشته نیستیم الان قدرت بیشتری داریم و از آموزش بهره می بریم. به همین دلیل، ما به طور پیوسته در حال مبارزه با اشغالگری هستیم. مردم ما نیز باید آماده شوند و تصمیم بگیرند. ما کسانی را که به اشغالگران کمک می کنند محکوم می کنیم. مردم ما باید در مقابل آنها موضع بگیرند. اکنون دیگر زمان تماشا نیست، زمان مبارزه و همراهی با جنبش PKK است.

سال 2021 در حال اتمام است و ما داریم به سمت سال جدید حرکت می کنیم. اگر بخواهیم مبارزه مان را در سالی که گذشت ارزیابی کنیم، باید گفت دستاوردهای زیادی کسب کرده ایم. ما دشمن را شکست دادیم. AKP، MHP و ارگنه کن در آستانه شکست هستند. اگرچه ما در سال 2021 هزینه زیادی پرداختیم، اما در مجموع موفق بوده ایم. روزهای خوبی در پیش است و امید ما این است که مبارزه برای آزادی عبدالله اوجالان رهبر PKK در سال 2022 بزرگتر شود و قدم های بزرگتری برداشته شود. ما به حمایت از همرزمان خود که در حال حاضر در مناطق دفاعی مدیا می جنگند ادامه خواهیم داد. همچنین به فعالیت های مان در حوزه دیپلماتیک هم ادامه خواهیم داد. در همین جا سال نو میلادی را به اوجالان و همه مبارزان آزادی و همه مردم کرد تبریک می گویم.

کد خبر 23176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha