رهاسازی آب سد شهید کاظمی بوکان به دریاچه ارومیه آغاز شد

سرویس آذربایجان غربی- مدیر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی، از آغاز اولین مرحله رهاسازی آب از سد شهید کاظمی بوکان به دریاچه، به میزان 64 میلیون مترمکعب خبر داد.

فرهاد سرخوش شنبه اول دی ماه در گفت و گو با خبرنگار کردپرس اظهار داشت: رها سازی آب از سد شهید کاظمی بوکان به میزان 64 میلیون مترمکعب با دبی 70 مترمکعب بر ثانیه به سمت پیکره دریاچه ارومیه از امروز اول دی ماه آغاز شده است.

وی افزود: در مرحله نخست رهاسازی، آب از سدهای مهاباد، شهرچای ارومیه و زولای سلماس به سمت دریاچه انجام شده اما سد مخزنی بوکان باقی مانده بود.

سرخوش ادامه داد: هم اکنون زرینه‌رود روان‌آب داشته و دبی رهاسازی نیز 70 متر مکعب در ثانیه است و در مجموع با این حجم رهاسازی آبی، مجموع رهاسازی از سدهای یاد شده به 156 میلیون متر مکعب می‌رسد.

وی تصریح کرد: پس از پایان یافتن مرحله نخست رهاسازی‌ها، بهمن ماه امسال در مورد رهاسازی آب از تمامی سدهای سطح استان تصمیم‌گیری شده و میزان آنها مشخص می‌شود.

مدیراستانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در خصوص آخرین وضعیت دریاچه گفت: هم اکنون تراز دریاچه ارومیه 1270.54سانتی‌متر بوده و وسعت دریاچه ارومیه دو هزار و 47 کیلومتر مربع است که نسبت به سال گذشته 312 کیلومتر بر وسعت آن افزوده شده است.

کد خبر 102141

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha