ابتلای ٣٠٠ نفر از کادر درمان مهاباد به کرونا/شناسایی ٧هزار مبتلا در شهرستان

سرویس آذربایجان غربی- مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد از ابتلای 300 نفر از کادر درمان شهرستان به کرونا خبر داد و گفت: 133 نفر از کادر بهداشت، 10 نفر از کادر فوریت‌های پزشکی و 11 کادر ستاد شبکه نیز به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

به گزارش کردپرس، به نقل از فرمانداری؛ بهاالدین حسینی در جلسه ستاد کرونای شهرستان مهاباد اظهار داشت: در طول هفته های اخیر با کاهش رعایت شیوه نامه های بهداشتی در این شهرستان رو به رو هستیم که این امر زنگ خطر جدی را در این شهرستان به صدا درآورده که نتیجه آن ورود به وضعیت قرمز کرونایی بود.

او افزود: شرایط قرمز کرونایی در این شهرستان از چند هفته قبل به صورت غیررسمی با افزایش آمار مبتلایان آغاز شده بود ولی چون بیشتر مبتلایان حاضر به بستری در بیمارستان نبودند به همین دلیل محدودیت رنگ بندی امکان پذیر نشد.

دکتر حسینی با انتقاد از اجرایی نشدن تعدادی از مصوبات ستاد توسط برخی دستگاه های اجرایی اظهار داشت: متاسفانه این مصوبات که با تایید بالاترین مقام اجرایی این شهرستان تصویب شده است با اهمال در حال انجام است که این امر می تواند شرایط موجود را به سمت بدتر سوق دهد.

او بیان کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا اکنون 7 هزار و 389 بیمار کرونایی در مهاباد شناسایی شده‌اند که از این تعداد 4 هزار و 58 نفر مرد و 3 هزار و 331 مورد نیز زن بوده‌اند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: شمار قربانیان کرونا در مهاباد به 340 مورد رسیده است و هم اکنون 29 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان مهاباد بستری هستند.

دادستان عمومی و انقلاب مهاباد نیز در این جلسه با اشاره به تشدید شیوع بیماری کرونا در این شهرستان بر لزوم رعایت دستورالعمل‌ها و مصوبات ستاد مقابله با کرونا تاکید کرد و گفت: با افراد یا اداراتی که از اجرای مصوبات ستاد مقابله با کرونا تخطی کنند برخورد قانونی می‌شود.

مهراب پوراکبر با تاکید بر اینکه دستگاه قضایی حمایت کاملی از دستورالعمل های ستاد کرونا دارد، افزود: در ابتدا تذکرات لازم به منظور اجرایی شدن مصوبات ستاد برای پیشگیری از شیوع گسترده تر بیماری ارایه خواهد شد که چنانچه مورد بی‌توجهی قرار گیرد برخورد قضایی با خاطیان انجام خواهد شد.

او تاکید کرد: دادستانی به صورت شبانه روزی آماده در هر ساعت آماده همکاری با ستاد کرونا بوده و حتی اگر لازم باشد با حدف مکاتبات لازم و به صورت شفاهی با متخلفانی که با انحای مختلف سلامت جامعه را با خطر مواجه سازند برخورد قانونی خواهد شد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مهاباد نیز گفت : همزمان با افزایش خطر انتشار گسترده ویروس کرونا در این شهرستان که با تغییر وضعیت آن از زرد به قرمز از دیروز آغاز شده است همه ما ملزم به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی هستیم و تخطی از این قاعده، قابل پذیرش نیست چرا که سلامت مردم برای ما در اولویت قرار دارد.

عارف خدرلو با بیان اینکه هم اکنون با ویروس کرونا وارد یک جنگ تمام عیار شده ایم افزود: عادی انگاری و بی توجهی برخی از شهروندان نسبت به رعایت شیوه نامه های بهداشتی موجب تشدید شیوع این ویروس در این شهرستان شده است.

او با اشاره به ورود این شهرستان به پیک چهارم این بیماری افزود: تمام اداراتی که مشکلی برای دورکاری کارکنان خود ندارند باید دستورالعمل های لازم را در این زمینه رعایت کنند.

کد خبر 7560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha