واکنش دولت باغچه لی به تمبر چاپ شده در اقلیم کردستان

سرویس ترکیه - دولت باغچه لی ضمن واکنش به تمبر چاپ شده در اقلیم کردستان، سفر پاپ به عراق را یک توطئه جهانی خواند.

به گزارش کردپرس، دولت باغچه لی رییس حزب حرکت ملی ترکیه (MHP)، امروز در سخنانی که از صفحات فضای مجازی خود به اشتراک گذاشت به انتقاد از مرال آکشنر رییس حزب خوب (İYİ PARTİ)، پرداخت.
باغچه لی با بیان اینکه آرای حزب خوب باید توسط شرکت های تحقیقاتی مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد، گفت: «تأسیس حزب خوب باز می گردد به ۲۵ اکتبر ۲۰۱۷. در انتخاباتی که آن هم با انتقال نماینده های مجلس طی یک سال انجام شد، تقریباً ۴ میلیون و۹۰۰ هزار رأی به دست آورده. به عنوان مثال، اشخاصی مانند هاكان بایراكچی، مراد گزیچی، و ابراهیم اوسلو، که صاحبان شركت های تحقیق در مورد افكار عمومی هستند، برای تحقیق در مورد منبع این آرا هیچ احساس ضرورتی نكردند؟»

رییس MHP گفت: «من دوستان عزیزم را، که سالها در MHP خدمت کرده اند یا در میان ما هستند، مستثنی از اعضای حزب خوب می دانم؛ و آرزو می کنم که آنها با وجدان خود به این موضوع فکر کنند. »

باغچه لی با اشاره به سخنان متناقض مرال آکشنر در سال های اخیر گفت: «یک فرد باید مسئول حرف های گذشته و حال و آینده خودش باشد. رئیس حزب خوب سخنان دیروز خود را نقض کرده و احتمالاً سخنان امروز خود را در آینده انکار خواهد کرد. این کار همیشه او است.
این حزب با هدف اجرای یک پروژه ایجاد شده و هدف خدمت رسانی ندارد. حزب خوب خودش به یک نسخه کوچکتر CHP تبدیل شده که آن هم شریک HDP ای است که دست هایش خونی است، CHP ای که گرفتار افکار PKK شده است. مدیریت حزب خوب فساد سیاسی ترکیه است. »

دولت باغچه لی با تاکید بر روی مسئله ریشه داشتن جماعت فتح الله گولن، در تمام ساختار های حکومتی ترکیه گفت: «مسئله اصلی که باید مورد توجه قرار بگیرد این است که سیستم فتو (جماعت فتح الله گولن) هشت پایه در حکومت دارد. از قوه قضائیه تا سیستم اداری دولتی، از آموزش و پرورش تا رسانه ها ، از قوای مسلح تا پلیس، از رسانه ها تا دنیای تجارت. ما مصممانه در همه این جاها با اعضای جماعت فتو مبارزه کرده ایم و این مبارزه همچنان ادامه دارد.»
او ادامه داد: «HDP غده سرطانی PKK در حوزه سیاسی است. آرای HDP در انتخابات ۲۴ ژوئن ۲۰۱۸ حدود ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار رای است. تاریخ ایجاد حزب خوب ۲۵ اکتبر ۲۰۱۷ است. در طول کمتر از یک سال با جابجایی نمایندگان، تقریباً ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار رای کسب کرده!... آیا این شرکت های تحقیقاتی افکار عمومی تا به حال درباره سهم جماعت گولن در این آرا تحقیق کرده اند؟»

او با اشاره به ماجرای انتشار تمبر پاپ در اقلیم کردستان گفت: «هیچ کس با انگشت تصویر به اصطلاح نقشه کردستان بر روی تمبر چاپ شده برای یادبود سفر پاپ به شمال عراق را به ما نشان ندهد. آن نقشه بی ارزشی که به آن اشاره می کنید از قبل زیر پاهای ما قرار دارد. کسانی که با جدایی طلبان و تروریست ها پای یک میز ائتلاف می کنند، ذلیل هستند. حزب ما قدم به قدم سفر پاپ را به عراق دنبال کرد. گرم شدن مجدد تلاش برای گفتگوی بین ادیان یک پروژه جهانی است. توصیه من به رئیس حزب خوب این است که بداند گولن خائن در اولین حلقه این پروژه جهانی است.»

کد خبر 6159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha