بستری ٥٤٥ مبتلا به کرونا و فوت ٩ نفر در آذربایجان غربی طی دوماه اخیر

سرویس آذربایجان غربی- دبیر قرارگاهی کرونا در دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: از اول بهمن ماه سال 1401 در کل استان 545 نفر بیمار با علائم کرونا بستری شده اند بوده که از این تعداد 92 مورد دارای PCR مثبت بوده اند همچنین در این مدت 28 نفر فوت کرده که از این تعداد 9 نفر PCR مثبت داشتند.

به گزارش کردپرس، دکتر موسوی ضمن تاکید بر تداوم وجود کرونا بیان کرد: کرونا هنوز تمام نشده است و همچنان باید در مقابله با این ویروس منحوس و پیشگیری از این بیماری نهایت دقت را انجام دهیم.

او ضمن ارائه آماری از این بیماری گفت: تعداد بستری ها از اول بهمن ماه سال 1401 در کل استان 545 نفر بوده که از این تعداد 92 مورد 16.8 درصد دارای PCR مثبت و 453 نفر 83.12 درصد دارای PCR منفی بوده اند .

موسوی در خصوص تعداد فوتی ها گفت: 28 نفر از اول بهمن ماه آمار فوتی های بوده که از این تعداد 9 نفر، 28 درصد PCR مثبت و 19 نفر، 72 درصد PCRمنفی بودند و این در حالیست که میانگین واکسیناسیون روزانه در اسفند ماه 33 دز بوده است و استقبال کمی به تزریق واکسن شده است.

دکتر موسوی عنوان کرد: خوشبختانه در موج هشتم نسبت به سایر موج ها کمترین مرگ و میر را شاهد هستیم و این مرگ و میرها اکثرا در افراد سالمند بالای 60 سال و دارای بیماری زمینه ای می باشد و چنانچه شاهدیم این بیماری همچنان شایعترین بیماری حاد تنفسی می باشد.

دبیر قرارگاه دانشگاهی کرونا به علل افزایش بستری ها اشاره کرد و گفت: مراجعه دیر هنگام بیماران، عدم اعتقاد به وجود این ویروس، تلقی کردن بعنوان سرماخوردگی عادی، استفاده نکردن از ماسک و عدم تمایل به واکسیناسیون از علل افزایش بستری این بیماریست.

او تاکید کرد: افراد در صورت داشتن سرگیجه، اختلالات هوشیاری، تهوع و استفراغ قابل توجه، ضعف و بی حالی، تب بالای 38.5 درجه ، سیانوزه شدن و تنگی نفس در اولین فرصت به مراکز درمانی کرونا مراجعه نمایند.

کد خبر 44083

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha