بودجه اقلیم کردستان، سیاسی است و مجلس عراق منتظر دستیابی به توافق مورد قبول همگان است

سرویس عراق و اقلیم کردستان – یک عضو فراکسیون فتح در مجلس عراق اعلام کرد سهم اقليم كردستان از بودجه عراق، بیش از آنکه فنی باشد سیاسی است و مجلس منتظر دستیابی دولت های بغداد و اربیل به توافقی با هدف گنجاندن آن در لایحه بودجه است.

به گزارش کرد پرس به نقل از بغداد الیوم، "مختار الموسوی" در این باره گفت: مذاکرات میان اربیل و بغداد همچنان ادامه دارد و مشکلات باقیمانده به ویژه در زمینه بودجه، بیش از آنکه فنی باشد، سیاسی است.

الموسوی افزود: مجلس در انتظار دستیابی دولت اقلیم کردستان و دولت بغداد به توافق مورد قبول همگان است تا آن را در قانون بودجه بگنجاند و به رأی بگذارد و بندهای مربوط به اقلیم کردستان در همه بودجه های گذشته گنجانده می شد. اما اربیل به آنها پایبند نمی بود.

این عضو فراکسیون فتح تصریح کرد: درباره عدم جدیت اقلیم کردستان در زمینه پایبندی به توافق درباره نفت یا هر گونه توافق دیگری که در لایحه بودجه گنجانده شود، نگرانی هایی وجود دارد.

یادآور می شود روز گذشته حسن آلی عضو ارشد اتحادیه میهنی تأکید کرده بود که هفته جاری برای قضیه نهایی شدن سهم اقلیم کردستان از بودجه سال 2021 عراق سرنوشت ساز خواهد بود و بیم آن وجود دارد لایحه بودجه، به جای توافق بین جریانات سیاسی، با اکثریت آرای نمایندگان مجلس تصویب شود.

کد خبر 4375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha