جغرافیایی به نام آمد نداریم/درود بر هواداران ملی گرای بورسا اسپر

سرویس ترکیه - دولت باغچه لی رهبر MHP در سخنانی ضمن تشکر از طرفداران ملی گرای بورسا اسپور به دلیل «نشان دادن غیرت ملی گرایانه»، گفت که در ترکیه جایی به نام آمد وجود ندارد.

به گزارش کردپرس، دولت باغچه لی رهبر حزب حرکت ملی (MHP) و یکی از شرکای ائتلاف جمهور (ائتلاف حاکم) در سخنانی در واکنش به حمله نژادپرستانه طرفداران بورسا اسپر به بازیکنان و طرفداران آمد اسپر، با ارسال درود به بورسا اسپر، گفت که در ترکیه جایی به نام آمد وجود ندارد. او همچنین طرفداران کُرد را به رفتار تحریک آمیز در استادیوم متهم کرد.

بنا بر گزارش پایگاه خبری گازته دیوار، باغچه لی در سخنرانی امروز خود در نشست فراکسیون MHP در مجلس ترکیه، با نام بردن از «دیاربکر اسپور» به جای آمد اسپور، گفت: «همه ما می دانیم تصاویری که در جریان مسابقه فوتبال بین بورسا اسپور و دیاربکر اسپور ایجاد شد، خلاف اخلاق و ماهیت ورزش است. اما بنا بر عقیده ما جایی به نام آمد وجود ندارد و به هیچ عنوان نباید درباره آمد اسپر سخن گفت. من از همین جا به هواداران بورسا اسپور درود می فرستم و به آنها به دلیل موضع گیری ملی گرایانه شان تبریک می گویم.»

باغچه لی در ادامه «جدایی طلبان کُرد» را متهم به تحریک در زمین بازی کرد و گفت: «برادران کُرد من با تروریست های جدایی طلب فرق دارند. تحریک هواداران در استادیوم رفتاری شرم آور و به مثابه جنایت بود. هر کسی که بذر دشمنی بکارد باید از ریشه در آورده شود.»

کد خبر 43661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha