آمد اسپور در مسیر قهرمانی/مردم دیاربکر به این شادی نیاز دارند

سرویس ترکیه - آمد اسپور روز یکشنبه در خانه خود به مصاف مبارزه با کاستامونو اسپور می رود؛ بازی ای که احتمال پیروزی آمد اسپور در آن بسیار بالا است و بهانه ای است برای شادی مردم این سرزمین.

به گزارش کردپرس، تیم آمد اسپور در مسیر قهرمانی لیگ روز یکشنبه (فردا) دیداری بسیار حساس برگزار خواهد کرد. آمد اسپور فردا در خانه خود در دیاربکر با حریف خود کاستامونو اسپور بازی می کند. با توجه به اختلاف یک امتیازی اگر آمد اسپور در این دیدار پیروز شود، امتیاز بسیار مهمی به همراه خواهد داشت. 

اگر بازیکنان آمد اسپور بتوانند در خانه خود 3 امتیاز را از رقیب کاستامونویی کسب کنند، شانس بالایی برای پایان نیم فصل اول لیگ به عنوان قهرمان خواهند داشت. اما همانطور که همیشه گفته می شود توپ گرد است و به همین دلیل معمولا تا هفته آخر لیگ نمی توان محاسبه کرد که کدام تیم قهرمان می شود.

آمد اسپور در چند فصل اخیر لیگ را خوب آغاز کرده اما در بازی های آخر از دور رقابت ها کنار رفته است. این تیم فصل جاری لیگ را نیز خوب آغاز کرده است، با این حال با امتیازهایی که در دیدارهای گذشته از دست داده، هواداران خود را نگران کرده است.

در واقع آمد اسپور در حال حاضر قهرمانی بدون شکست خود را در لیگ حفظ کرده است. اما آنها به دلیل امتیازاتی که با تساوی در خانه و خارج از خانه از دست دادند، نتوانستند فاصله امتیاز های بین خود و رقبای خود را افزایش دهند. این موضوع است که باعث نگرانی و انتقاد هواداران آمد اسپور شده است.

آمد اسپور تنها 21 گل دارد 

هواداران آمد اسپور بیشتر این تیم را به دلیل این که نتوانسته گل های زیادی به ثمر برساند متهم می کنند. با این حال برخی مفسران ورزشی می گویند آمد اسپور تاکنون 21 گل به ثمر رسانده است. تیم کاستامونو اسپور، تیمی که بیشترین گل را در لیگ به ثمر رسانده، 24 گل زده است. یعنی تفاضل گل آمد اسپور با نزدیکترین رقیبش 3 است. البته 3 گل هم کم نیست. بسته به شرایط ممکن است حتی روی قهرمانی این تیم نیز تأثیر بگذارد. 

از سوی دیگر در این لیگ دروازه آمد اسپور 7 گل دریافت کرده است. این 7 گل به معنای بسته شدن دروازه آمد اسپور به روی تیم های رقیب است که در راه قهرمانی بسیار مهم است.

مفسران ورزشی معتقدند این نتیجه نگران کننده نیست اما آمد اسپور باید در گلزنی مهارت و ثبات بیشتری داشته باشد. عملکرد این تیم در 5 بازی اخیر و اینکه آمد اسپور در 5 بازی به 3 گل رضایت داده است، هواداران این تیم را نا امید نمی کند، اما آنها را نگران می کند. ترک زمین با تساوی مهارت نیست و به معنای سخت شدن مسیر قهرمانی است.

آمد اسپر در مسیر قهرمانی/مردم دیاربکر به این شادی نیاز دارند

کاستامونو رقیب سرسخت آمد اسپور

کاستامونو اسپور رقیب اصلی آمد اسپور نیز عملکرد موفقی از خود به نمایش گذاشته است. هدف این تیم شکست آمد اسپور در دیاربکر و دستیابی به صدر جدول با کسب 3 امتیاز است. این 3 امتیاز گام مهمی در مسیر قهرمانی است. حتی به دست آوردن یک تساوی در دیاربکر هم برای این تیم مقبول است زیرا کاستمونو اسپور را از رقابت قهرمانی حذف نمی کند.

دیداری که روز یکشنبه در دیاربکر برگزار می شود، سرنوشت دو تیم حاضر در لیگ را رقم خواهد زد. مدیران، کادر فنی، بازیکنان و هواداران آمد اسپور از این موضوع آگاه هستند. دیاربکر که یکی از مهم ترین دیدارهای لیگ را برگزار می کند، از حالا برای بازی روز یکشنبه آماده شده است. 

داور این بازی شانس کاستامونو اسپوری ها است

در حالی که تیم ها خود را برای روز یکشنبه آماده می کنند، داور این دیدار نیز مشخص شد. به نظر می رسد که داور یک نام «شانس آور» برای کاستامونو اسپور باشد. زیرا یالچین تاشکین فرات داور لیگ، تا کنون در 6 بازی کاستامونو اسپور شرکت کرده و کاستامونو اسپور از این 6 بازی تا کنون 5 برد و 1 تساوی کسب کرده است. 

این موضوع باعث ایجاد نگرانی در هواداران تیم آمد اسپور دیاربکر شده است. آمد اسپور و هوادارانش که تا کنون بارها قربانی داوری های ناعادلانه شده اند، امیدوارند که این دیدار در شرایط عادلانه و منصفانه برگزار شود.

پدر و پسر به مصاف مبارزه می روند

یکی دیگر از هیجان های بازی فردا بین آمد اسپور و کاستامونو اسپور این است که در این بازی یک پدر و پسر به مصاف مبارزه با هم می روند. مراد ییگیتر دروازه بان سابق تیم فنرباغچه، اکنون مدیر ورزشی آمد اسپور است. عبدالله پسر ییگیتر در دروازه کاستامونو اسپور می ایستد. به این ترتیب پدر و پسر به مصاف مبارزه با هم می روند. 

شعارهای نژادپرستانه در بازی قبلی آمد اسپور با اینه گل اسپور

بازی قبلی آمد اسپور با اینه گل اسپور برگزار شد. بازی ای که در جریان آن هواداران شعارهای نژادپرستانه و توهین آمیز علیه کردها سر دادند. اما چیزی که هواداران آمد اسپور را بیش از همه رنجیده خاطر کرد، فحاشی به کاپیتان فقید این تیم شیخموس اوزر بود که پیشتر در سانحه رانندگی جان خود را از دست داد.

فدراسیون فوتبال ترکیه (TFF) پس از این بازی به دلیل سر داده شدن شعارهای نژادپرستانه تیم اینه گل اسپور را به پرداخت 80 هزار لیر جریمه محکوم کرد. 

نهادهای دولتی همه تلاش خود را برای حذف آمد اسپور از لیگ کرده اند

پس از انتصاب سرپرست های دولتی به جای شهردارهای منتخب مردم در شهرهای کردستان ترکیه از جمله دیاربکر، آمد اسپور از سوی شهرداری ها، بخشداران و فرمانداری ها حمایت نشد و برعکس با انواعی از محدودیت ها مواجه شد. منصوبان دولتی سعی کردند این تیم را به مرز ورشکستگی اقتصادی برسانند. از آنجایی که فوتبال یک ورزش بر پایه پول است، اگر پول نداشته باشید، هیچ شانسی برای موفقیت یا حتی بقا ندارید. مردم دیاربکر تمام تلاش خود را برای کمک به آمد اسپور برای عبور از بحران اقتصادی انجام دادند و به خاطر همین حمایت ها این تیم به دلیل بی پولی مجبور به کناره گیری از میادین نشد.

سلیمان سویلو که در آن زمان به عنوان وزیر کشور جایگاه مهمی در کابینه داشت، بارها حمایت از آمد اسپور را جرم انگاری کرد. سویلو سهم زیادی در ایجاد و سرداده شدن شعارهای نژادپرستانه در استادیوم های فوتبال داشت.

همچنین این تیم همیشه قربانی داوری های ناعادلانه بوده است. در بسیاری از بازی ها پنالتی های غیر منصفانه و ناعادلانه ای علیه این تیم داده شده است. داوران تصمیمات غیر عادلانه و ناجوانمردانه ای علیه آمد اسپوری ها گرفته اند. آمد اسپور همیشه درگیر حاشیه بوده و هر کاری که ممکن است برای حذف این تیم از لیگ انجام شده است.

با این حال مردم دیاربکر و هواداران و بازیکنان آمد اسپور ثابت کرده اند که در برابر همه این فشارها مقاومت می کنند و جای خالی نمی دهند. 

آمد اسپر در مسیر قهرمانی/مردم دیاربکر به این شادی نیاز دارند

نیازی به توضیح نیست که دیاربکر شهری است که شادی از آن گرفته شده است. با این حال انگشت اتهام علیه این مردم همیشه بلند است. این یکی از دلایلی است که مردم دیاربکر با تمام وجود از آمد اسپور حمایت می کنند.

دیاربکر برای شادی به شدت به 3 امتیازی که آمد اسپور در روز یکشنبه کسب می کند نیاز دارد. 

* لازم به ذکر است، رقابت میان آمد اسپور و کاستامونو اسپور فردا یکشنبه سوم دسامبر راس ساعت 14 به وقت محلی (14:30 به وقت تهران) در استادیوم آمد اسپور دیاربکر برگزار می شود. گزارش این بازی به صورت مستقیم از کانال های TRT Spor و  TRT Kurdi پخش می شود. 

منبع: پایگاه خبری گازته دیوار - نویسنده: وجدی اربای

برگردان از ترکی: خبرگزاری کردپرس - سرویس ترکیه

آمد اسپر در مسیر قهرمانی/مردم دیاربکر به این شادی نیاز دارند

کد خبر 2763916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha