درخواست راه اندازی «موزه شرم» برای فعالیت AKP در زلزله/عملکرد دولت ننگ قرن است

سرویس ترکیه - تولای حاتم اوغولاری نماینده HDP با انتقاد شدید از عملکرد احزاب حاکم در مجلس ترکیه، خواستار راه اندازی موزه شرم برای نشان دادن فعالیت های شرم آور دولت در مناطق زلزله زده شد.

به گزارش کردپرس، تولای حاتم اوغولاری نماینده حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) در نظق خود در مجلس ترکیه خواستار راه اندازی «موزه شرم» برای دولت حزب عدالت و توسعه (AKP) شد، تا بتوان به این وسیله فعالیت های شرم آور این حزب را در زمین لرزه اخیر به نمایش گذاشت.

حاتم اوغولاری که بسیاری از بستگان و اعضای خانواده خود را در این زمین لرزه از دست داده، و از اولین ساعت های پس از زمین لرزه در مناطق زلزله زده در ختای حضور داشته است، در سخنان دیروز خود در صحن علنی مجلس ترکیه در حالی که فریاد می زد خطاب به نمایندگان احزاب حاکم ترکیه گفت: «شما نمی توانید ادعا کنید که از ساعت های اولیه زلزله در این مناطق حضور داشته اید. در حالی که سه روز از زمین لرزه گذشته بود، هیچ کدام شما در مناطق زلزله زده حضور نداشتید.»

او با بیان این که در حال رفتن به مناطق زلزله زده صدای خلوصی آکار وزیر دفاع را از رادیو شنیده است که گفته از ساعت های اولیه در حال آواربرداری هستیم، گفت: «در مناطق زلزله زده بودیم و هیچ نظامی ای ندیدیم. این تنها مردم بودند که خود در حال مدیریت امور بودند.»

او افزود: «من شاهد این بودم که نیروهای سازمان مدیریت بحران و حوادث غیر مترقبه (آفاد) تجهیزات لازم حتی بیل مکانیکی برای آواربرداری نداشتند. یکی از آنها در حالی که گریه می گرد به من گفت که تجهیزات لازم به آنها داده نشده است. ما خودمان برای نیروهای آفاد بیل مکانیکی تهیه کردیم.»

نماینده خشمگین HDP با بیان اینکه آنچه اتفاق افتاد شرم آور بود، گفت: «هیچ کدام از اعضای کابینه نباید به اینجا بیاید و داستانی از فعالیت هایش در مناطق زلزله زده تعریف کند. این شرم آور است. هلال احمر چادرهای متعلق به مردم را فروخته است، خون را فروخته است، کنسرو را فروخته است. ما مردم در کنار هم به دنبال چادر گشتیم. به دنبال آب گشتیم، به دنبال غذا گشتیم.»

او افزود: «امروز رئیس جمهور، وزیر کشور، وزیر دفاع پشت سر هم دارند گزارش ارائه می دهند. شما به هر منطقه زلزله زده بروید و با یک شهروند عادی صحبت کنید - نه با آنهایی که از قبل برنامه ریزی کرده اند- به شما خواهند گفت که در طول سه هفته گذشته دولت در بسیاری از مناطق اصلا حضوری نداشته است.»

او با بیان این که زلزله زدگان هنوز هم به چادر و غذای خشک نیاز دارند، بر تشکیل جلسه و اقدام مجلس برای رسیدگی به مطالبات مردم در مناطق زلزله زده تاکید کرد.

نماینده HDP همچنین با تکرار درخواست یک شهروند زلزله زده گفت: «یکی از شهروندان به ما گفت که باید یک موزه از کارهای شرم آور دولت AKP در مناطق زلزله زده تاسیس کنیم. این ننگ قرن است و حکومت AKP با همین ننگ سرنگون خواهد شد.»

حاتم اوغولاری که در طی سخنان خود بارها از سوی نمایندگان دو حزب حاکم استهزا و توهین شنید، رفتار آنها را شرم آور توصیف کرد و گفت: «با وجود همه کارهایی که کرده اید هنوز هم بی این که شرم کنید حرف می زنید. انسان ها به خاطر اهمال شما جان خود را از دست داده اند و شما هنوز دارید حرف مفت می زنید.»

کد خبر 43403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha