پنج فرمان نخست وزیر عراق برای بازسازی شنگال  و کمک به آوارگان عراقی

سرویس عراق و اقلیم کردستان – عضو تیم تلاش دولت عراق از پنج فرمان فوری محمد شیاع السودانی برای بازسازی شنگال و کمک به آوارگان عراقی خبرداد.

به گزارش کردپرس به نقل از خبرگزاری «ناس نیوز» ، عبدالقادر دخیل، در مصاحبه ای مطبوعاتی ، گفت : محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیرعراق تسریع در ارائه خدمات فوری به منطقه شنگال و تدارک برای بازگشت آوارگان را خواستار شد و بر تصمیم جدی دولت مرکزی برای ایجاد ثبات و امنیت دراین منطقه تاکید کرد.
دخیل افزود: : نخست وزیر عراق دستور داده است که اقداماتی سریع و فوری که شامل اقدامات امنیتی و اداری و کمک های لجستیکی برای بازسازی شنگال ، همزمان با تلاش های خدماتی و مهندسی انجام گیرد.
وی توضیح داد که السودانی همچین دستور تشکیل یک تیم امنیتی از سازمان اطلاعات و امنیت ملی عراق و سایر احزاب را برای تسریع در ممیزی مسائل امنیتی در شنگال با هدف بازگشت آوارگان تشکیل شود.
این عضو تیم تلاش دولت عراق همچنین گفت: نخست وزیر عراق به وزارت کار این کشور نیز دستور داده است حقوق افراد کم درآمد که زیر خط فقر هستند در شنگال پرداخت کند و بازسازی مناطق شنگال را خواستارشد.
دخیل خاطرنشان کرد: نخستین نشست کمیته عالی بازسازی موصل برگزار و نحوه بازسازی شنگال در آن مطرح شد و از ادارات بهداشت، شهرداری ها، آموزش و پرورش، آب و فاضلاب، کشاورزی و بخش‌ها و ادارات دیگر خواسته شد اطلاعاتی در خصوص پروژه‌های در حال انجام و تکمیل شده و پروژه‌های جدید مورد نیاز شنگال را در اختیار تیم تلاش دولت عراق قرار داده شود.

کد خبر 42890

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha