تا التیام این زخم فعالیت نظامی را متوقف کنید

سرویس ترکیه - جمیل بایک ریاست شورای اجرایی کنفدرالیسم جوامع کردستان(KCK) با انتشار پیامی توقف کامل فعالیت‌های نظامی نیروهای PKK را در ترکیه خواستار شد.

به گزارش کردپرس، «جمیل بایک»، ریاست مشترک شورای اجرایی کنفدرالیسم جوامع کردستان (KCK) با صدور پیامی در خصوص زمین‌لرزه‌های ۷.۷ و ۷.۶ ریشتری ۶ فوریه در مرعش و غاری‌آنتپ، از نیروهای حزب کارگران کردستان (PKK) خواست تا زمانی که رنج مردم به علت زلزله فروکش کند و زخم‌های مردم التیام یابد، کلیه فعالیت‌های نظامی خود را در ترکیه متوقف کنند.

جمیل بایک، ریاست مشترک شورای اجرایی KCK، در پیام خود که در آژانس خبری فرات منتشر شد چنین گفت:

«مردم ما فاجعه بزرگی را بر اثر زلزله تجربه کردند. مردم ما در کردستان ترکیه، در کردستان سوریه، در ترکیه و سوریه در مشکلات بزرگی قرار دارند. به خصوص به دلیل سیاست‌ها و عملکرد دولت ترکیه، مردم بیشتر رنج می‌برند. دولت ترکیه، سیاست‌ها و اقداماتی را انجام می‌دهد که باعث رنج بیشتر مردم می‌شود. کردها، ترک‌ها، عرب‌ها و مردم دیگر همگی رنج زیادی را متحمل می‌شوند. احساسات جامعه پس از زلزله، بسیار بر روی ما اثر گذاشت و برای جان‌باختگان رحمت الهی و برای مجروحان شفای عاجل آرزومندیم، همچنین به خانواده جان‌باختگان تسلیت عرض می‌کنیم.»

وی در ادامه در خصوص اعلام وضعیت فوق‌العاده توسط دولت ترکیه، اظهار داشت: « دولت ترکیە، وضعیت فوق‌العاده اعلام کرد. و با این بهانه می‌خواهد از زلزله استفاده کند. می‌خواهد با اعلام وضعیت فوق‌العاده وانمود کند که درد مردم، فریاد مردم را شنیده است تا صدای مردم هرگز به جایی نرسد. می‌خواهد بحران پس از زلزله را کامل مخفی کند تا کسی متوجه آن نشود. مشکلاتی وجود دارد که هیچ‌کس آنها را درک نمی‌کند. به همین منظور تبلیغات به راه انداخته‌اند که چگونه مردم و دنیا را فریب دهند. دولت ترکیه خیلی از مسائل را پنهان می‌کند. می‌گوید در همه جا به مردم کمک می‌کند. این جملات به دور از راستی است. گزارش‌های بی‌طرفانه همه دروغ‌های آنها را افشا کرد. با این کار می‌خواهند کمک‌های بشردوستانه را که مردم به محل زلزله می‌فرستد برای خود بردارند. آنها خواهان یک وحدت گسترده میان مردم نیستند.»

وی در پایان افزود: «ما به‌ عنوان یک جنبش لازم دیدیم وضعیت موجود و تحولات اخیر را ارزیابی کنیم و بر این اساس باید به نتیجه‌ای می‌رسیدیم. چون به مردم، جان مردم و انسانیت احترام می‌گذاریم، رنجی را به رنج‌های موجود اضافه نمی‌کنیم. ما شرایط را از منظر انسانی، وجدانی و اخلاقی ارزیابی کردیم. از این رو از همه نیروهای نظامی می‌خواهیم که اقدامات نظامی خود را در ترکیه، کلان‌شهرها و شهرها متوقف کنند. ما تصمیم گرفته‌ایم تا زمانی که دولت ترکیه به ما حمله نکند، فعالیت‌هایمان را متوقف کنیم. تا زمانی که رنج‌های مردم ما فروکش کند و زخم‌هایشان التیام یابد، این تصمیم ما معتبر خواهد بود. البته موضع دولت ترکیه در تصمیم‌گیری ما تعیین‌کننده خواهد بود.»

کد خبر 42613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha