وزیر صمت، کلنگ نیروگاه 500 مگاواتی  کرمانشاه را زمین می‌زند

سرویس کرمانشاه _ عضو هیئت رئیسه مجلس در دیدار با وزیر صنعت معدن و تجارت اجرای پروژه‌های مهم صنعتی در کرمانشاه را پیگیری کرد.

به گزارش کردپرس؛ محمد رشیدی نماینده کرمانشاه با رویکرد ارتقاء جایگاه صنعتی و معدنی کرمانشاه در کشور و اشتغال آفرینی در جلسه با وزیر صمت پیگیر طرح‌های مصوب شده در زمان سفر مقام معظم رهبری به کرمانشاه ازجمله بیو ایمپلنت و بیو اتانول و همچنین احداث نیروگاه استراتژیک 500 مگاواتی شد.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد؛ طرح‌های نیمه‌تمام مذکور، حتی‌المقدور باید تا پایان دولت سیزدهم به پایان برسند و وزارت صمت باید با معرفی سرمایه‌گذارانی، به‌صورت مشارکتی هر چه زودتر آن‌ها را به مرحله بهره‌برداری برساند.

رشیدی با اشاره به اینکه موضوع اصلی جلسه کلنگ زنی نیروگاه 500 مگاواتی کرمانشاه برای تأمین انرژی صنایع معدنی و فولادی غرب و شمال غرب کشور بود، گفت: از 5 ماه پیش جلسات متعددی پیرامون این نیروگاه بزرگ در ایمیدرو برگزار شد که تقریباً می‌توان گفت که حالا به مرحله کلنگ زنی رسیده است.

نماینده مردم کرمانشاه اظهار کرد: از دکتر فاطمی امین دعوت کردم در آینده‌ای نزدیک به کرمانشاه بیایند و کلنگ این پروژه بزرگ و استراتژیک در حوزه اشتغال‌زایی و تأمین انرژی صنایع اشتغال آفرین را زمین بزنند.

وی افزود: نیروگاه 500 مگاواتی کرمانشاه علاوه بر اینکه حداقل 500 شغل مستقیم و 2000 شغل غیرمستقیم ایجاد خواهد کرد، با تأمین انرژی موردنیاز کارخانه‌های صنعتی و فولادی، زمینه فعالیت و احداث این دست صنایع بزرگ اقتصادی در منطقه را هم فراهم می‌کند.

وی با اشاره به اینکه دستور وزیر به ایمیدرو در خصوص پیگیری و انجام تفاهم‌نامه معدنی به امضا رسیده، در ادامه گفت: اگر ایمیدرو به بندبند این تفاهم‌نامه که سه ماه پیش تهیه‌اش کردیم، جامه عمل بپوشاند، ظرفیت‌های خوب معدنی در منطقه کرمانشاه برای بهره‌برداری و سرمایه‌گذاری در دسترس قرار می‌گیرد.

کد خبر 37671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha