کلنگ احداث دومین نیروگاه سیکل ترکیبی کرمانشاه بر زمین خورد

سرویس کرمانشاه _ آیین کلنگ‌زنی نیروگاه سیکل ترکیبی پویا در استان کرمانشاه، با حضور معاون وزیر صمت و مدیرعامل هلدینگ سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات دکتر رشیدی عضو هیات رئیسه مجلس برگزار شد.

 به گزارش کردپرس، محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه در  آیین آغاز عملیات اجرایی نیروگاه برق ۵۰۰ مگاواتی پویای کرمانشاه عنوان کرد: خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته  بسیاری از تهدیدات امروز در حال تبدیل شدن به فرصت هستند و استان کرمانشاه هم باید از این فرصت ها به بهترین شکل ممکن بهره مند شود.

وی خاطر نشان کرد: برای این بهره مندی از این فرصت‌ها نیازمند یک عزم جمعی در فضای درون استانی و در سطح ملی هستیم که خوشبختانه در حال شکل‌گیری است.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: امروز شاهد آغاز عملیات اجرایی یک سرمایه گذاری خوب در حوزه انرژی با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت در استان کرمانشاه هستیم.

وی ادامه داد: این پروژه در دو فاز نیروگاه گازی و نیروگاه مکمل خورشیدی اجرایی می‌شود.

صحرایی گفت: این پروژه یک سرمایه‌گذاری بسیار مناسب در حوزه انرژی تامین پاک و تضمین شده برای به ایجاد رشد اقتصادی بیشتر در استان است.

وی ادامه داد: برق تولیدی این نیروگاه در خدمت صنایع و کشاورزی و مصارف خانگی استان خواهد بود و بخشی از آن هم صادر خواهد شد.

عملیات اجرایی نیروگاه برق ۵۰۰ مگاواتی در زمینی به مساحت ۴۵ هکتار باحجم سرمایه‌گذاری ۲۶۰ میلیون یورو (۱۲ هزار میلیارد تومان) انجام می شود که ۱۲۰ میلیون یورو آن در بخش گاز و ۱۴۰ میلیون یورو آن در بخش بخار صرف خواهد شد.

 فرصت‌های شغلی این پروژه در زمان ساخت ۷۰۰ نفر  و در زمان بهره‌برداری ۱۳۰ نفر خواهد بود.

کد خبر 2764401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha