جهان ماشین‌ جنگی ترکیه را متوقف نماید

سرویس سوریه- فعالان مدنی رقه در یکی گردهمایی اعتراضی از قدرت های جهانی و نهادهای حقوق بشری خواستند که در مقابل تجاوزات ترکیه و کشتن شهروندان بی گناه و کودکان سکوت نکنند.

به گزارش کُردپرس، امروز چهارشنبه فعالان مدنی شهر رقه در شمال سوریه طی یک راهپیمایی اعتراضی از سازمان های بشردوستانه در منطقه خواستند تا با بازیگران بین المللی ارتباط برقرار کنند و جنایات ترکیه علیه کودکان در سوریه را به جهانیان نشان دهند.

زهیر الحسن، یک فعال مدنی اهل رقه، در گفت‌وگویی با رسانه‌های شمال سوریه، اظهار کرد: چشم پوشی از رفتار "جنایتکارانه" ترکیه در سوریه توسط قدرت‌های جهانی، به ترکیه این اجازه را داده است تا مرتکب جنایت بیشتری شود.

وی افزود: سازمان‌های محلی حقوق بشر سوریه باید با سازمان‌های حقوق بشر جهانی و بازیگران بین‌المللی مانند سازمان عفو بین‌الملل یا سازمان یونیسف ارتباط برقرار کنند و به افشاگری جنایات ترکیه بپردازند و جامعه بین‌المللی را نسبت بی تفاوتیشان شرمنده نمایند.

وی تصریح کرد: بازیگران جهانی حاضر در سوریه در برابر رفتار ترکیه ساکت هستند و با عدم ابراز موضع صریح در محکومیت این اقدامات، در جنایت آنکارا مشارکت می‌کنند.

علی البصیر یکی دیگر از تظاهرات کنندگان معتقد است: کشورهایی مانند روسیه، آمریکا و ائتلاف بین‌المللی اگر بخواهند، می‌توانند ترکیه را مهار کنند، اما دولت ترکیه تاکنون با واکنشی مواجه نشده است، چرا که کسی مانع آن نمی‌شود.

بر اساس بیانیه‌ای که از سوی نیروهای امنیت داخلی «آسایش» صادر شد، شنبه گذشته دو کودک بر اثر بمباران هوایی هواپیمای ترکیه‌ای که یک خودرو را در محله «السیناء» در شهر قامیشلو در شمال شرق سوریه هدف قرار داد، جان خود را از دست دادند.

شواخ العلی، یکی دیگر از فعالان حقوق بشر اهل رقه، گفت: ماشین جنگی ترکیه بین پیر و جوان فرقی نمی‌گذارد و همه مردم سوریه قربانی مداخله نظامی ترکیه هستند.

به گفته «العلی»، هدف قرار دادن کودکان سوری در مناطق پرجمعیت یک «جنایت» جنگی جدید است که به سوابق «جنایت‌های» ترکیه اضافه شده است.

وی افزود: جامعه بین‌الملل با بی‌توجهی به اقدامات ترکیه در سوریه، هنوز به ترکیه با چشم یک متجاوز به حقوق و حاکمیت مردمی که سرزمین‌هایش را اشغال کرده، نگاه نکرده است.

وی معتقد است که مسئولیت بازدارندگی ترکیه در سوریه بر عهده‌ی کشورهایی از جمله آمریکا و روسیه است که منافع خود را به قیمت خون سوری ها پیش می برند.

کد خبر 36715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha