شورای نظامی منبج: در برابر حملات ترکیه مقاومت می کنیم

سرویس سوریه - شورای نظامی منبج در بیانیه ای اعلام کرد که نیروهایش در برابر هرگونه تهدیدی از سوی ترکیه آمادگی دارند.

به گزارش کردپرس، فرماندهی کل شورای نظامی منبج، فرماندهی کل جیش الثوار، فرماندهی کل شورای نظامی باب و فرماندهی کل نیروهای جبهه‌الأکراد در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند هرگونه حمله‌ به مردم شمال و شرق سوریه با پاسخ جدی و قاطع آنان روبرو خواهد شد. آنها از همه مردم خواستار اتحاد در برابر حملات ترکیه شدند.

بنا بر خبر فرات، در این بیانیه که توسط محمد مصطفی (أبو عادل) فرماندهی کل شورای نظامی منبج با حضور در مرکز فرماندهی شورا خوانده شد، آمده است: «ما طرفدار جنگ نیستیم اما اگر مردم ما مورد هر گونه حمله ای واقع شوند، در برابر آن مقاومت می کنیم. تهدیدهای لفظی حکومت ترکیه علیه شهرهای منبج، تل‌رفعت و کوبانی از 23 می تا کنون ادامه دارند. این تهدیدات در چارچوب برنامه دولت ترکیه برای اشغال مناطق دیگری از خاک سوریه و تغییر ساختار جمعیتی و کشتار نژادپرستانه است.»

در ادامه بیانیه آمده است که «حکومت اشغالگر ترکیه می خواهد با بهانه نقض توافقنامه سال 2019، سیستم دمکراتیک شمال و شرق سوریه را هدف حمله قرار داده، سوریه را تجزیه کند و از پیدا کردن راه حل سیاسی برای بحران سوریه جلوگیری کند.»

شورای نظامی منبج در ادامه با یادآوری این که پس از پاکسازی منبج از نیروهای داعش، روستاهای این منطقه به طور مداوم از سوی ترکیه بمباران می شوند، اعلام کرد که در این حملات ده‌ها شهروند غیر نظامی و نظامی جان باخته‌ و صدها خانه، مسجد، دبستان و مراکز خدماتی ویران شده‌اند.

بیانیه می‌افزاید: «تهدیدهای ترکیه علیه شمال و شرق سوریه مبارزه علیه داعش را تضعیف کرده است و هدف ترکیه نیز احیای داعش در منطقه است.»

در ادامه بیانیه آمده است: «ما سعی می‌کنیم که از بروز حمله جلوگیری کنیم، اما درصورت هرگونه حمله پاسخی قاطع خواهیم داد. پاسخ ما مقاومتی قهرمانانه خواهد بود. ما به درازای سال‌های گذشته نیروهایمان و تدارکات نظامی خود را افزایش داده‌ایم. امروز نیروی دفاعی بزرگی داریم. ما جبهه مقاومت را گسترش می‌دهیم و در برابر حملات ترکیه ایستادگی خواهیم کرد.»

این بیانیه در پایان از همه گروه ها و ساکنان شمال و شرق سوریه خواستار «مسئولیت‌پذیری در مقابل توطئه‌های دشمنان و اتحاد در برابر آنها» شده است.

کد خبر 35606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha