۲۹۶ هزار قطعه طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل واکسینه شد

معاون سلامت دامپزشکی کردستان گفت: کار واکسیناسیون طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل در روستاهای استان از ۲۰ فروردین آغاز و تاکنون بیش از ۲۹۶ هزار قطعه علیه این بیماری واکسینه شده است.

به گزارش کرد پرس، ناصر مخدوم گفت: اجرای طرح واکسیناسیون طیور روستایی علیه بیماری نیوکاسل یک برنامه مهم و تاثیر گذار سازمان دامپزشکی کشور است که علاوه بر جلوگیری از سرایت و انتشار بیماری به مرغداری های صنعتی، ارتقا ضریب بهداشت عمومی و امنیت غذایی، نقش مهمی در کمک به اقتصاد خانوار روستایی و ایجاد انگیزه در مردم ساکن روستا دارد.

وی افزود: از ۲۰ فروردین سال جاری عملیات واکسیناسیون طیور روستایی علیه بیماری نیوکاسل آغاز شده و تاکنون با مراجعه به ۷۹۶ واحد اپیدمیولوژیک تعداد ۲۹۶ هزار و ۲۶۰ قطعه طیور علیه این بیماری به صورت کاملاً رایگان واکسینه شده است.

معاون سلامت دامپزشکی کردستان اظهار کرد: در این عملیات که از واکسن نیوکاسل مقاوم به حرارت و غیر بیماری زا استفاده می شود، ۲۰ اکیپ بخش دولتی و 5 اکیپ بخش غیر دولتی دامپزشکی مشارکت دارند.

مخدوم ادامه داد: اداره کل دامپزشکی استان در امتداد سیاست های سازمان دامپزشکی، مرحله اول طرح واکسیناسیون کاملا رایگان نیوکاسل طیور بومی را با مشارکت بخش خصوصی آغاز کرده است.

وی از روستاییان خواست در طول اجرای طرح رایگان واکسیناسیون طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل با اکیپ های دامپزشکی همکاری لازم را داشته باشند تا این طرح به صورت کامل اجرا شود.

کد خبر 32920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha