اگرچه عدالت در خاک خفته است، ما به مبارزه برای آن ادامه می دهیم

سرویس ترکیه - هیأتی از اعضای حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) برای اعلام همبستگی خود با امینه شن یاشار بانوی دادخواه کُرد، در برابر ساختمان دادگستری اورفا افطار کردند.

به گزارش کردپرس، عایشه آجار باشاران سخنگوی شورای زنان HDP، مرال دانیش بشتاش رئیس مشترک فراکسیون، و نمایندگان استان های دیاربکر و اورفا، همچنین اعضای شورای زنان HDP، و فعالان TJA، برای اعلام همبستگی خود با امینه شن یاشار بانوی کُرد، در برابر ساختمان دادگستری اورفا سفره انداخته و افطار کردند.

بنا بر خبر سایت رسمی HDP، عایشه آجار باشاران در این مراسم با اعلام همبستگی با امینه شن یاشار گفت: «امینه شن یاشار با مبارزه خود نشان داد که در این کشور عدالت و نهاد قضائی وجود ندارد. ما اینجا هستیم تا صدای عدالت را بلند کنیم. با این که عدالت زیر این خاک خفته است، ما باز هم برای آن مبارزه می کنیم.»

امینه شن یاشار نیز در سخنانی به زبان کردی بار دیگر خواستار اجرای عدالت درباره قاتلان همسر و فرزندانش شد. او همچنین خواستار آزادی فرزندش فاضل شن یاشار از زندان شد. بانو شن یاشار اعلام کرد که در روز عید فطر نیز به نشانه اعتراض در مقابل ساختمان دادگستری اورفا خواهد نشست.

گفتنی است اکنون بیش از 400 روز است که شن یاشار به نشانه عدالت خواهی در مقابل ساختمان دادگستری اورفا به تحصن نشسته است.

گزارش کشتار خانواده شن یاشار را می توانید در اینجا بخوانید: این زن عدالت می خواهد

کد خبر 31517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha