امینه شن یاشار؛ 71 روز تحصن در مقابل وزارت دادگستری

سرویس ترکیه - امینه شن یاشار که پس از انتخابات ماه می به آنکارا نقل مکان کرده، اکنون 71 روز است در مقابل وزارت دادگستری ترکیه خواستار آزادی پسرش و اجرای عدالت درباره قاتلان اعضای خانواده اش است.

به گزارش کردپرس، هفتاد و یک روز از تحصن امینه شن یاشار بانوی کرد اهل سوروچ اورفا در مقابل ساختمان وزارت دادگستری ترکیه در آنکارا گذشت. 

امینه شن یاشار بانوی 66 ساله کُرد، اهل سوروچ اورفا است. امینه با همسر و پسرهای خود زندگی آرامی داشت تا روزی که بین آدم های نامزد حزب عدالت و توسعه (AKP) و پسران او بر سر رأی دادن به AKP درگیری پیش آمد و امینه همسر و دو فرزند جوان خود را در یک حمله تروریستی از سوی طرفداران نامزد AKP از دست داد. پسر دیگر او نیز به نزدیک به 38 سال زندان محکوم شد. امینه بارها و بارها به وزارت دادگستری و قوه قضائیه در آنکارا سر زد. وقتی از هیچ کجا به نتیجه نرسید رفت و جلوی دادگستری اورفا بست نشست. او پس از چند سال نشستن در مقابل ساختمان دادگستری اورفا، بعد از انتخابت ماه می و پیروزی پسرش فرید در انتخابات مجلس ترکیه، مبارزه مدنی خود را به آنکارا منتقل کرد و از آن زمان تا کنون در مقابل ساختمان وزارت دادگستری تحصن کرده است.

امینه شن یاشار سالروز کشتار فرزندانش را روز عزا اعلام کرد/امینه شن یاشار کیست؟

امینه چند روز پیش پس از پیروزی اعتراضات مردمی مردم وان برای بازپس گیری شهرداری این کلان شهر، تهدید کرد که اگر پسرش فاضل از زندان آزاد نشود، آنکارا را هم مانند وان به صحنه اعتراض تبدیل خواهد کرد.

کد خبر 2769142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha