انتخاب مستند مبارزات امینه شن‌یاشار برای رقابت در جشنواره بین‌المللی فیلم بابل

سرویس ترکیه - مستند «برای عدالت» به کارگردانی «الیف ییغیت» کە شرح حال مبارزه «امینه شن‌یاشار» برای عدالت است منتخب رقابت در هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم بابل شد.

به گزارش کردپرس، فیلم مستندی با عنوان «برای عدالت» به کارگردانی «الیف ییغیت» کە شرح حال مبارزه «امینه شن‌یاشار» برای عدالت است برای رقابت در هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم بابل انتخاب شد.

به نوشته آژانس خبری مروپوتامیا، هشتمین جشنواره فیلم بابل در حال برگزاری است. فیلم مستند مبارزات «امینه شن‌یاشار» که از ۹ مارس ۲۰۲۱ برای عدالت می‌جنگد با نام «برای عدالت» به کارگردانی «الیف ییغیت» به جشنواره بین‌المللی فیلم بابل ارسال شد. 

نتایج رقابت‌های این جشنواره که در شهر کالیاری در جزیره ساردینیا ایتالیا برگزار می‌شود در تاریخ ۲ الی ۷ اکتبر اعلام خواهد شد. 

سال گذشته «الیف ییغیت» کارگردان این مستند با فیلم مستند «امینه شن‌یاشار» برنده جایزه جشنواره بین‌المللی فیلم دهوک در اقلیم کردستان عراق شد. همچنین فیلم مستند امینه شنیاشار به جشنواره بین‌المللی فیلم دوجا، هجدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم زنان آسیا و بسیاری از جشنواره‌های دیگر ارسال شد.

جشنواره فیلم بابل که امسال برای هشتمین بار برگزار می‌شود، در شهر کالیاری در جزیره ساردینیا که بخشی از ایتالیا است، به منظور شناخت بهتر «زبان‌های اقلیت‌های ناشناخته» در سطح بین‌المللی برگزار می‌شود. جشنواره فیلم بابل یک مسابقه سینمایی است که توسط انجمن فرهنگی «Terra de Punt» و «Areavisuale» حمایت و سازماندهی می‌شود.

امینه شن یاشار که همسر و دو پسر جوان خود را در تاریخ 14 ژوئن 2018 در جریان تبلیغات انتخاباتی در یک حمله تروریستی از سوی محافظان و اعضای خانواده ابراهیم خلیل ییلدیز نماینده سابق حزب عدالت و توسعه (AKP) در منطقه پیرسوس (سوروچ) اورفا از دست داده است، از آن زمان تا کنون به جستجوی عدالت هر روز به دادگستری مراجعه کرده است. امینه شن یاشار تا دو ماه پیش چند سال هر روز در مقابل ساختمان دادگستری اورفا بست نشست.

کد خبر 2761337

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha